Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, blocat în trenul care trebuia să-l ducă spre mare
Cu doar o zi înainte de 1 Mai, ministrul Transporturilor a fost călător cu trenul pe drumul spre mare. Vizita trebuia să fie una surpriză, doar că oficialul şi-a luat bilet cu o zi înainte, a avut ca partener de drum un director CFR şi a primit un loc privilegiat în vagoane.
Cu doar o zi înainte de 1 Mai, ministrul Transporturilor a fost călător cu trenul pe drumul spre mare. Vizita trebuia să fie una surpriză, doar că oficialul şi-a luat bilet cu o zi înainte, a avut ca partener de drum un director CFR şi a primit un loc privilegiat în vagoane. Trenul a ajuns cu 3 minute mai drevreme la destinaţie. Dar, la coborâre, uşa pe care trebuia să iasă ministrul s-a blocat.
Câteva secunde s-au chinuit angajaţii CFR să deschidă uşa trenului. De cealaltă parte aştepta să coboare Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor şi-a luat bilet de tren cu o zi înainte
Vizita ministrului a început încă de dimineaţă.
Îmbrăcat lejer şi însoţit de unul dintre directorii CFR Călători, ministrul Răzvan Cuc a descins în Gara de Nord din Bucureşti.
Pentru a fi sigur că prinde un loc spre mare, oficialul şi-a cumpărat bilet de luni.
Într-un tren arhiplin, ministrul călătoreşte în singurul vagon aproape gol. Înainte, dă o raită şi prin celelate vagoane.
Trenul în care era ministrul Transporturilor s-a deplasat cu 160 de kilometri pe oră
Ruta aleasă de ministru este pe singura magistrală din ţară modernizată aproape în întregime.
Asta se vede în câteva minute pe vitezometrul locomotivei care aleargă cu aproape 160 de kilometri pe oră. Turiştii îi sugerează inspecţii pe alte trasee
Trenul ministrului trece prin Ciulniţa şi Feteşti, singurele zone nemodernizate de pe întreg tronsonul spre mare, de 225 de kilometri. Aici trenul încetineşte sub 50 de kilometri pe oră. Se pierd astfel aproape 30 de minute.
Conductorul recuperează imediat ce scapă de restricţii iar trenul ministrului ajunge la destinaţie cu trei minute mai devreme decât era programat.
Ministrul Transporturilor recunoaşte că nu a mai fost de mult cu trenul spre litoral
Aici, angajaţii gării s-au pregătit temeinic. Au spălat chiar şi geamurile clădirii pentru "vizita- surpriză".
Inspecţia ministrului se termină înainte ca problemele pe calea ferată să înceapă. De la Constanţa la Mangalia, adică un drum de 50 de kilometri, trenul face cât de la Bucureşti la Constanţa.
Ministrul se opreşte la Constanţa, reporterii Observator continuă călătoria.
Tronsonul pe care s-a deplasat ministrul Transporturilor, reabilitat cu 4 milioane de euro pe kilometru
Tronsonul dintre Constanta si Mangalia este nemodernizat. Ar fi nevoie de 200 de milioane de euro.
Până atunci însă singurele investiţii făcute au fost intr-un var cu care s-au trasat marginile de peron.
În urmă cu doar câteva luni reporterii Observator arătau în cadrul campaniei Avem o ţară frumoasă, dar cum ajungem la ea, adevăratele probleme ale magistralei Bucureşti-Constanţa.
Un tronson reabilitat cu 4 milioane de euro pe kilometrul pătrat, dublu faţă de cât era planificat iniţial.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰