Antena Meniu Search
x

Taxa de mediu revine în forţă, sub altă formă şi mult mai costisitoare pentru proprietarii de maşini

Veşti proaste pentru toţi şoferii din România! De la anul, trebuie să plătească noua taxă de mediu.

Vezi și

Veşti proaste pentru toţi şoferii din România! De la anul, trebuie să plătească noua taxă de mediu. Nu scapă de datorii nici cei care conduc maşini vechi şi poluante, nici cei care şi-au cumpărat autoturisme mai noi. Şapte milioane de şoferi vor fi afectaţi de taxa care poate ajunge la câteva sute de euro pe an. 

Sute de mii de români care şi-au cumpărat în ultimul an maşini vechi se grăbesc acum să obţină actele, în speranţa că nu vor mai plăti timbrul de mediu. Degeaba, însă. De noua taxă de mediu nu va scăpa niciun şofer. Va fi ca un fel de impozit, plătit în fiecare an şi va creşte în funcţie de cât de mult de învecheşte maşina. De exemplu, pentru o maşină noneuro sau euro 1 taxa va fi de 200 de euro şi ceva mai mică pentru maşinile care poluează mai puţin. 

Cristian Muntean, preşedintele ASSAI: "Cred că cei mai loviţi de această nouă taxă vor fi cei care şi-au cumpărat anul acesta maşini ieftine, poluatoare, şi se vor trezi că vor plăti un impozit foarte mare." Maşinile vor fi introduse în clase de poluare, adică vor conta emisiile de CO2 şi nu puterea motorului. Specialiştii din ministerul Mediului încă lucrează la forma definitivă a taxei. Cornel Brezuică, preşedinte AFM: "Principiul de bază este că ar trebui sancţionată poluarea, deci autovehiculele care au o normă de poluare inferioară să plătească mai mult decât euro 6, euro 5, norme de poluare care au emisii mai mici."

De nici un an, de când guvernul a fost obligat de Curtea Europeană de Justitiţie să elimine timbrul de mediu, declarat ilegal, au fost înmatricultate peste jumătate de milion de maşini second hand, cu 50% mai multe faţă de anul trecut. Un record pentru România. George Dincă, directorul general al RAR: "Vechimea maşinilor intrate în România este îngrijorătoare. A crescut vârsta media a parcului auto cu cel puţin 2 ani. De la 12 ani la 14 ani."

Peste 30% dintre maşinile care au ajuns în ultimul an la noi au între 11 şi 15 ani. Iar peste 20% sunt mai bătrâne de 15 ani. Asta în timp ce în Europa media vârstei este de 10 ani.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri sociale » Taxa de mediu revine în forţă, sub altă formă şi mult mai costisitoare pentru proprietarii de maşini