Antena Meniu Search
x

VESTE EXCELENTĂ primită de pilotul militar al cărui MIG s-a prăbuşit la Nazarcea, după operaţia pe coloană suferită marţi

Pilotul care era la manşa MiG-ului 21 Lancer prăbuşit în apropierea bazei militare de la Kogălniceanu, a fost operat la Spitalul Militar din Capitală. Decizia de a se catapulta după ce a îndepărtat supersonicul de zonele locuite s-a dovedit foarte riscantă pentru el. La impactul cu solul, a suferit răni la coloană, picioare şi plămâni. Medicii i-au comunicat şi verdictul dur - dacă va mai putea sau nu să meargă vreodată. Operaţia a fost filmată.

Vezi și

Pilotul care era la manşa MiG-ului 21 Lancer prăbuşit în apropierea bazei militare de la Kogălniceanu, a fost operat la Spitalul Militar din Capitală. Decizia de a se catapulta după ce a îndepărtat supersonicul de zonele locuite s-a dovedit foarte riscantă pentru el. La impactul cu solul, a suferit răni la coloană, picioare şi plămâni. Medicii i-au comunicat şi verdictul dur - dacă va mai putea sau nu să meargă vreodată. Operaţia a fost filmată.

Pentru pilotul Adrian Stancu, cele mai dificile momente nu au trecut odată cu catapultarea. Pe masa de operaţii a stat mai bine de patru ore. Cea mai mare problemă a medicilor a fost că pilotul a intrat în operaţie cu probleme respiratorii, cauzate de rănile suferite la plămâni. 

După ce l-au stabilizat, au trecut la intervenţia din zona coloanei, pe care au fixat-o cu opt şuruburi de titan. Totul s-a încheiat cu o veste bună: coloana e întreagă, un cheag apăsa pe ea şi de aceea nu putea merge. Cheagul a fost îndepărtat. După ce va fi trezit din anestezie, medicii vor face o evaluare completă şi vor decide dacă urmează şi alte operaţii. 

Ieri, locotenent-comandorul Adrian Stancu se întorcea de la un exerciţiu militar, din Bulgaria. Mai avea doar cinci kilometri până la baza militară Mihail Kogălniceanu, când a anunţat că aeronava MiG 21 nu mai răspunde la comenzi. 

Pe acelaşi subiect

Prima reacţie a pilotului a fost să îndepărteze aeronava de zonele locuite. În momentul în care a ajuns deasupra unui câmp agricol, a îndreptat supersonicul către sol. Apoi, s-a catapultat. În câteva secunde s-a deschis paraşuta. Dar distanţa mică la care se afla de sol nu a făcut posibilă controlarea aterizării.

Era la o înălţime de 250 de metri în acel moment. Catapultarea se face cu tot cu scaun. Unul greu, din material metalic, care îl ţine pe pilot în centuri. Toate au condus la un impact greu cu solul. Motiv pentru care, pilotul s-a ales cu leziuni grave. 

Antrenamentul militar la care participa pilotul Adrian Stancu face parte din cel mai mare exerciţiu NATO de anul acesta. Se desfăşoară pe teritoriul Greciei, Bulgariei şi României, şi participă peste 4.000 de militari care fac instruire comună. Dat fiind de numărul mare de mijloacele tehnice folosite, accidente pot apărea. 

Săptămâna trecută, Bulgaria a plătit cu un alt accident, un elicopter a căzut în Marea Neagră. Aeronava participa la exerciţiile militare cu numele de cod Black Sea 2017. Din cei trei militari aflaţi la bord, doi au fost răniţi, iar unul şi-a pierdut viaţa. 

Până la finalul anului sunt programate 18 exerciţii internaţionale la care participă peste 40.000 de soldaţi din 20 de ţări aliate. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri sociale » VESTE EXCELENTĂ primită de pilotul militar al cărui MIG s-a prăbuşit la Nazarcea, după operaţia pe coloană suferită marţi