Provocarea de 10 ani, un adevăr dureros pentru România. Infrastructură în ruine și promisiuni nerespectate
Provocarea de 10 ani, viralul care a împânzit reţelele de socializare în aceste zile, scoate la lumină şi un adevăr dureros pentru România. Pentru că la noi numărăm pe degete realizările importante din ultimul deceniu.
Provocarea de 10 ani, viralul care a împânzit reţelele de socializare în aceste zile, scoate la lumină şi un adevăr dureros pentru România. Pentru că la noi numărăm pe degete realizările importante din ultimul deceniu. Luăm doar două exemple care arată că nimic nu s-a schimbat. Cazinoul din Constanţa - nicio schimbare în 10 ani, aceeaşi ruină. Metroul din Drumul Taberei este o altă bilă neagră pe care o trecem în dreptul autorităţilor. Şi aici lucrurile se mişcă foarte greu. Cam din 3 in 3 ani, tot de vreun deceniu.
În secolul vitezei şi al dezvoltării economice, Europa se distanţează tot mai mult de România. Iar provocarea de 10 ani, viralul acestor zile, arată şi domeniile în care tara noastra nu a suferit mai schimbări, deşi a trecut un deceniu.
Primul exemplu: metroul din Drumul Taberei. În locul în care ar fi trebuit să fie o intrare către magistrala 5. avem un santier unde nu lucrează nimeni. Primul termen pentru terminarea metroului din Drumul Taberei a fost 2014, apoi 2016, 2018 și 2019. Acum, nimeni nu mai aveansează nicio o dată.
În subteran, cei 7 kilometri de linie de cale ferată, dar şi staţiile, sunt aproape gata. Dar un proces între Metrorex şi unul din constructori întârzie însă inaugurarea.
Va fi încă un termen încălcat, întrucât procesul înaintează greoi. Iar anul viitor, pe internet, vom putea posta fără probleme aceeaşi poză.
Ajungem şi pe căile ferate române. Investiţiile au încremenit în timp. În ultimul deceniu, CFR a înregistrat chiar o performanţă de Cartea Recordurilor. În 2017, întârzierea trenurilor a adunat un total de 5 miloane de minute, adică, fix 10 ani.
Cazinoul din Constanța, în ruină
Şi cazinoul din Constanţa se încadrează perfect în tabloul rămas neschimbat. Din 2015, de când a intrat în administrarea Companiei de Investiţii, şi până acum, au fost anulate 3 licitaţii pentru demararea lucrărilor de restaurare.
Mai este un capitol la care România nu a progresat deloc în ultimul deceniu - infrastructura rutieră. O greutate parcă prinsă de piciorul unui popor întreg. Şi care ne ţine pe loc de atâta timp. Iar dacă nu ne trezim din amorţeală, aceleaşi imagini dezolante le vom vedea, poate, şi la provocarea de 20 de ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰