Răspunsul Kaufland la scandalul din Odorheiu Secuiesc, unde clienţii care vorbeau limba română nu erau serviţi: "Nu tolerăm. Măsurile decise vor fi confidențiale"
După scandalul care s-a întins de-a lungul a două zile, compania a intervenit azi cu un comunicat, în care transmite că va face propria anchetă, dar măsurile pe care le va lua vor fi confidenţiale.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Imaginile postate de un tânăr din București, care a avut parte de o experiență neplăcută în momentul în care a vrut să cumpere mici de la un magazin Kaufland din Orodheiul Secuiesc, au provocat reacții virulente pe Internet.
Bărbatul a spus că un prieten l-ar fi informat că dacă merge la Kaufland să ceară mici, nu va fi servit, și a dorit să testeze pe propria piele această informație. Ajuns în fața standului, bărbatul a cerut, în limba română, să cumpere mici, însă vânzătoarea i-a luat banii și apoi l-ar fi înjurat în limba maghiară. Apoi, tânăra a continuat să vorbească în ungurește cu persoane aflate în fața standului, iar apoi i-a dat înapoi banii și nu l-a mai băgat în seamă.
În imagini sunt surprinse apoi alte dialoguri cu persoane care ți reproșează tânărului de la București că nu știe românește, spunându-i că ar trebui să se întoarcă acolo de unde este.
Un comisar de la Protecția Consumatorului s-a deplasat în această dimineață la Odorheiu Secuiesc unde a solicitat în limba română să fie servit. Povestea s-a întâmplat identic, a fost refuzat. "Pentru că este vorba despre o practică, nu un accident, a fost aplicată o amendă de 10.000 de lei”, a declarat Comisarul şef regional Sorin Susanu.
Comisarul a precizat că, în 2015, Kaufland Odorheiu Secuiesc a mai fost amendat cu 5.000 de lei, în 2015, pentru că toate reclamele şi pliantele erau realitate exclusiv în limba maghiară, lucru discriminatoriu pentru consumatorii români. Susanu a precizat că sunt foarte multe probleme în zonă din cauza discriminării românilor în zonă.
După scandalul care s-a întins de-a lungul a două zile, compania a intervenit azi cu un comunicat, în care transmite că va face propria anchetă, dar măsurile pe care le va lua vor fi confidenţiale.
Astfel, cu privire la cazul care a avut loc în Odorheiu Secuiesc, în data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:
"Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul față de clienți și amabilitatea pe primul loc. Vă asigurăm că, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigație și vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situații, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidențiale, deoarece țin de relația angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viața privată. În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigații, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea. La ora la care a avut loc discuția filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienții nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obișnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operațională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul și restituindu-i suma. De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcționare în prealabil. Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 - 9.47, purtând discuții cu angajata. Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră și din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9.37 și apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacție ca urmare a unor interacțiuni anterioare. Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicității este în fapt a treia discuție cu angajata noastră. Cu toate acestea, nu tolerăm un astfel de comportament în relația cu un client în niciunul din magazinele noastre din țară, indiferent de regiune și vom lua măsuri conform regulamentului intern", transmite compania.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰