Antena Meniu Search
x

CFR nu crede că e nevoie de barieră la Bistriţa, unde cinci tineri au fost spulberaţi de tren, acum o săptămână

Românii plătesc cu viaţa lipsa unei infrastructuri feroviare pentru că statul... n-are bani de bariere. În România, siguranţa pe calea ferată este la nivelul secolului trecut. Avem 3.400 de treceri la nivel semnalizate doar cu crucea Sfântului Andrei. Multe dintre el marcate însă de alte cruci. Ale celor care au murit acolo. Ultimele victime, cei cinci copii spulberaţi de tren în Bistriţa, n-au trezit nicio reacţie drastică în autorităţi. 

Vezi și

Românii plătesc cu viaţa lipsa unei infrastructuri feroviare pentru că statul... n-are bani de bariere. În România, siguranţa pe calea ferată este la nivelul secolului trecut. Avem 3.400 de treceri la nivel semnalizate doar cu crucea Sfântului Andrei. Multe dintre el marcate însă de alte cruci. Ale celor care au murit acolo. Ultimele victime, cei cinci copii spulberaţi de tren în Bistriţa, n-au trezit nicio reacţie drastică în autorităţi. 

Lavinia - 19 ani, Daria- 14 ani, Cosmina-12 ani. Rafael şi Darius, 20 de ani. Cei patru fraţi şi un verişor au fost înmormântaţi. Colegii de şcoală le-au purtat fotografiile în braţe. Ce măsuri s-au luat după moartea lor? 

-Şi acum ce aţi făcut?

-Am tuns iarba. 

Pe acelaşi subiect

Barieră încă nu există în locul tragediei, deşi Primăria Bistriţa a cerut montarea uneia încă de acum un an. Răspunsul CFR Infrastructură e revoltător. Teodor Ovidiu, primar Bistriţa: "Din punctul lor de vedere semnalizarea rutieră este în regulă."

Nu a fost în regulă. Lipsa investiţiilor în siguranţa feroviară a dus la moarte. Şi nu o dată. În toată ţara, în dreptul multor treceri de cale ferată nesemnalizate, în loc de bariere, sunt cruci în memoria celor ucişi acolo. 

Cineva a auzit. Dar prea târziu pentru cei cinci tineri. În urma tragediei din Viişoara, ministrul Transporturilor anunţă modernizarea a 70 de puncte de trecere la nivel cu calea ferată, până la finalul anului.  

În jur de 3.400 de treceri de cale ferată din toată ţara vor mai rămâne, nimeni nu ştie cât, la nivelul tehnologiei secolului trecut. 

Deşi nu pun bariere în calea morţii, autorităţile pun bariere în calea răspunsurilor. 

În România, mai sunt şi 400 de bariere la trecere de cale ferată care sunt mânuite la manivelă. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri sociale » CFR nu crede că e nevoie de barieră la Bistriţa, unde cinci tineri au fost spulberaţi de tren, acum o săptămână