Antena Meniu Search
x

ROMATSA: oameni plătiţi cu 5.000 de euro pe lună să nu răspundă pentru accidentul aviatic!

La patru zile de la accidentul aviatic, oamenii din instituţiile cheie, care aveau de coordonat acţiunea de căutare-salvare, tac. Şefii din Ministerul Transporturilor, conducerea ROMATSA, nimeni nu explică de ce a fost reperată aşa târziu aeronava prăbuşită.

Vezi și

Şi în vreme ce ei refuză să ofere explicaţii, se înmulţesc dovezile care arată că angajaţii ROMATSA nu şi-au făcut treaba. Epava e analizată la Bucureşti. Şi mai multe echipe de control de la Guvern verifică acum dacă procedurile au fost respectate.

Aeronava Turkish Airlines 5 KW, mulţumim mult, tocmai am primit informaţii despre acest zbor şi puteţi trece pe frecvenţa de Budapesta.

Aşa sună discuţia pe care am fi vrut s-o asculte şi cei de la Romatsa. Nu ne-a răspuns nimeni, aşa cum nici Adrian Iovan nu le-a mai răspuns controlorilor de trafic. Diferenţă e că unii stau la un birou, iar alţii au ajuns eroi, în ceruri.

Adrian Iovan ar fi avut timp pentru o ultimă manevră înainte de prăbuşire. Ar fi virat către o zonă cu brazi, care să să atenueze căderea. S-a îndepărtat astfel de traseul original. Iar în acest caz, sistemul de localizare ELT ar fi trebuit să indice coordonatele. Însă una dintre antene s-a rupt. Aşa că avionul a emis doar un semnal rudimentar.

DISCUŢIE REPORTER - PORTAR ROMATSA

Portar: Aveţi invitaţie pentru un interviu ceva?

Reporter: E cazul de invitaţie?

Portar: La Biroul de presă al Ministerului Transporturilor, să ştiţi, acolo se fac declaraţii.

Sau poate că nu.

DISCUŢIE REPORTER - PORTAR MINISTERUL TRANSPORTURILOR

Portar MT: Am sunat şi n-aţi primit nici o aprobare.

Reporter: Ce v-au spus?

Portar: Au spus că nu aveţi nici o aprobare, un ok. Cu ofiţerul de presă am vorbit.

"Câte o solicitare în fiecare zi. Atât am transmis către Romatsa şi Ministerul Transporturilor din momentul tragediei. Ceream doar informaţii şi explicaţii. Răspunsul lor? Indiferenţă. Iar rezultatul? Doi morţi. Două familii îndoliate. Şi cinci răniţi care nu vor uita niciodată prin ce au trecut", spune reporterul George Ciubotaru. 

Aşa sună discuţia pe care am fi vrut s-o asculte şi cei de la Romatsa. Nu ne-a răspuns nimeni, aşa cum nici Adrian Iovan nu le-a mai răspuns controlorilor de trafic. Diferenţă e că unii stau la un birou, iar alţii au ajuns eroi, în ceruri.

Aleodor Frâncu, fostul şef al Cancelariei guvernului Tăriceanu, şi-a găsit refugiul în funcţia de director general ROMATSA după ce a fost exclus de la Guvern, ca urmare a trecutei sale colaborări cu Securitatea.

Cel desemnat a mai deţinut din mai 2007, până la momentul numirii sale funcţia de director general adjunct, înlocuindu-l pe Aleodor Fâncu. De asemenea, acesta a mai ocupat funcţia de director general al Direcţiei de Aviaţie Civilă din Ministerul Transporturilor în perioada iunie 2006 - mai 2007.

Aleodor Frâncu era șeful ROMATSA și în 30 decembrie 2007, când o aeronavă TAROM a fost complet distrusă în urma impactului cu o mașină uitată pe pista aeroportului Otopeni.

ROMATSA, administrația cu cei mai bine plătiți angajați de la stat, cu salarii de aproape 5.000 de euro pe lună, trebuia să monitorizeze zborul și să raporteze locul unde s-a prăbușit avionul.

Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA, eterna vacă de muls a aviției pentru protejaţii şi pilele politice din Ministerul Transporturilor, este condusă de aproape 13 ani de veșnicul Aleodor Frâncu.

Aleodor Frâncu este un apropiat al fostului premier Călin Popescu Tăriceanu. El a ocupat, în perioada 2005-2006, postul de șef al Cancelariei prim-ministrului, iar din anul 2006 până în prezent, a fost șef al ROMATSA, pe mai multe funcții.

Conform portalului ANI, Frâncu a încasat peste 500.000 de lei în 2012. Și soția acestuia, Adriana Frâncu, care lucrează tot la ROMATSA, a încasat în 2012, peste 155.000 de lei.

Familia Frâncu deține patru terenuri, în București și Snagov, un apartament și o casă în Capitală, dar și două autoturisme şi o barcă.

Potrivit unor articole din presa centrală, terenurile din Snagov sunt primite în baza unui certificat de revoluționar. Familia Frâncu mai are bijuterii și obiecte de artă, moștenire, în valoare de aproape 30.000 de euro.

Directorul de operațiuni de la ROMATSA, Bogdan Donciu, a fost director al Aviației Civile și consilier al fostului ministru al transporturilor, Anca Boagiu.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » ROMATSA: oameni plătiţi cu 5.000 de euro pe lună să nu răspundă pentru accidentul aviatic!