Scandalul oilor moarte în portul Constanța a ajuns până la Bruxelles. Oficialii europeni critică România
Oficialii europeni critică România pentru transporturile barbare cu animale şi cer explicaţii oficiale. Dezbaterea, plină de reproşuri şi revoltă, a ţinut până seara târziu. În ţară, problema autorităţilor este alta.
Oficialii europeni critică România pentru transporturile barbare cu animale şi cer explicaţii oficiale. Dezbaterea, plină de reproşuri şi revoltă, a ţinut până seara târziu. În ţară, problema autorităţilor este alta.
Trebuie să aleagă o firmă care să aducă nava la cheu, dar procedurile sunt greoaie.
- Bucureştiul, în topul oraşelor din UE la nivelul de trai. PIB-ul Capitalei, la acelaşi nivel cu cel din Bruxelles
- Patru atacuri armate în trei zile în inima Europei. Bruxellesul, afectat de războiul dintre traficanţii de droguri
- Cine ar fi bărbații care au deschis focul cu mitraliere, în Bruxelles. Scene de război lângă instituțiile UE
- Alertă la Bruxelles. Doi bărbați înarmați cu mitraliere au deschis focul la întâmplare lângă o stație de...
- Confruntare Franţa vs restul UE la summitul privind apărarea. Liderii europeni fac "operaţie pe cord deschis"
Sunt doar câteva dintre întrebările la care ţara noastră trebuie să răspundă.
Au fost multi cei care au spus că nu doar în România se întâmplă astfel de incudente şi că e important, odate identificate astfel de situaţii, să se modifice legislaţia. Pentru că ea fie nu e suficientă, fie nu e bine aplicată.
Actuala lege europeană interzice transportul animalelor vii vara, când sunt temperaturi de peste 30 de grade. Pe trasee lungi, acestea nu trebuie să stea înghesuite, iar la bordul navei trebuie să existe medic veterinar.
După moartea celor peste 14 mii de oi, oficialii europeni au dezbătut interzicerea transportului de animale vii către ţări din afara Uniunii. O idee respinsă de reprezentanţii României, în condiţiile în care ţara noastră trimite cele mai multe oi vii spre ţările arabe.
Între timp, în ţară, aducerea vaporului la cheu întârzie, deşi au trecut mai bine de trei săptămâni de când s-a răsturnat. Procedurile sunt complicate şi abia de Crăciun ar putea fi aleasă firma care să preia operaţiunea.
Pe măsură ce trece timpul, există riscul ca vremea să se schimbe, iar o furtună puternică pe mare să modifice poziţia navei care acum este într-un echilibru fragil, înfiptă într-un banc de nisip. Vaporul ar putea să incomodeze traficul, dar şi să polueze apa în zonă.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰