Antena Meniu Search
x

Mascaţii au intrat în forţă în sediile CFR Marfă! Prejudiciu de 6 milioane de euro, din vagoane vândute la fier vechi

Şefi din CFR sunt acuzaţi că au vândut vagoane de marfă, încă bune, la preţ de fier vechi. Procurorii şi mascaţii au descins la zeci de adrese pentru percheziţii. Patruzeci de persoane sunt acuzate de anchetatori că s-au organizat într-un grup infracţional şi au vândut mii de vagoane la preţ mult subevaluat.

Vezi și

Şefi din CFR sunt acuzaţi că au vândut vagoane de marfă, încă bune, la preţ de fier vechi. Procurorii şi mascaţii au descins la zeci de adrese pentru percheziţii. Patruzeci de persoane sunt acuzate de anchetatori că s-au organizat într-un grup infracţional şi au vândut mii de vagoane la preţ mult subevaluat.

Patruzeci de persoane sunt acuzate de procurori că ar fi format un grup infracţional organizat şi ar fi vândut anul trecut 2.450 de vagoane pe roţi direct la fier vechi, la un preţ subevaluat. Prejudiciul calculat de procurori depăşeşte 6 milioane de euro. De la sediul central al CFR Marfă au fost ridicaţi saci de documente.

Vagoanele ar fi ajuns să fie casate de firma S.C Remat Călăraşi, deţinută de cea mai mare companie de deşeuri feroase şi neferoase din Europa de Est -Tawil Group. Într-un răspuns trimis redacţiei Observator, Remat Călăraşi precizează că a fost singurul ofertant şi a cumpărat vagoanele la preţul de 120 de euro tona, preţ stabilit de CFR Marfă. 

Procurorii ar urma să ceară informaţii şi de la actualul director al CFR Marfă, Pavel Bărculeţ, şi de la  Mihuţ Crăciun, fostul şef, în mandatul căruia au fost vândute vagoanele. Un singur director a dat astăzi ochii cu presa.

Până la finalizarea anchetei, conducerea CFR Marfă va fi asigurată de un director interimar. Declinul CFR Marfă a început în 2007. De atunci, compania a înregistrat pierderi de jumătate de miliard de euro.

După tentativele eşuate de privatizare, CFR Marfă a ajuns să fie vândută bucată cu bucată. Acum mai are în jur de 900 locomotive, însă doar 350 sunt în circulaţie. La fel este şi situaţia vagoanelor. În jur de 11 mii sunt funcţionale din 30.000. Restul sunt în conservare. Principala problemă rămane faptul că CFR Marfă a ajuns să nu mai de mult timp competitivă. De 10 ani pierde bani într-un ritm alert. Pe aceiaşi piaţă, companii private precum Grup Feroviar Român sau DB Cargo vin reuşesc să facă profit. Zeci de milioane de euro anual. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri sociale » Mascaţii au intrat în forţă în sediile CFR Marfă! Prejudiciu de 6 milioane de euro, din vagoane vândute la fier vechi