ATENŢIE, şoferi! Apar NOI REGULI la ITP
Conform unui proiect de lege publicat pe site-ul ministerului Transporturilor, apar noi reguli privind Inspecţia Tehnică Periodică a maşinilor. Regulile au fost modificate la cerința Comisiei Europene, cu impact atât asupra șoferilor, cât și asupra inspectorilor tehnici.
Conform unui proiect de lege publicat pe site-ul ministerului Transporturilor, apar noi reguli privind Inspecţia Tehnică Periodică a maşinilor.
Regulile au fost modificate la cerința Comisiei Europene, cu impact atât asupra șoferilor, cât și asupra inspectorilor tehnici.
Autorităţile le-au pus gând rău posesorilor de rable, astfel că mașinile vor trece de inspecția tehnică doar dacă au cel mult defecte minore se arată într-un proiect de act normativ aflat în dezbaterele la minister.
Autoturismele cu defecte majore vor fi respinse la ITP, iar şoferii vor fi obligaţi să le repare în 30 de zile.
- CAZ REVOLTĂTOR în spitalele din Romania! Fetiţă de 3 ani, REFUZATĂ la Urgenţă; părinţii AMENDAŢI pentru că...
- OROARE în Botoşani! Un puşti şi-a VIOLAT sora mai mică, apoi şi-a SNOPIT tatăl în bătaie ca să nu spună....
- CUTREMURĂTOR! O mamă din Breaza şi-a OBLIGAT copila de 8 ani să asiste la partide de sex, iar amantul femeii a...
Una dintre regulile care va fi schimbată este aceea că obligația de a se supune primei inspecții tehnice periodice la un an, dacă mașina a fost nouă la data primei înmatriculări în România, va fi aplicată doar autovehiculelor destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune și autovehiculelor utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi și în regim de închiriere, nu și celor folosite la învățarea conducerii auto, ca în prezent.
Ce spune textul proiectului de lege:
La articolul 2, după alineatul (7) se introduc patru noi alineate, alineatele (8) - (11), cu următorul cuprins:
„(8) Inspecţia tehnică periodică se efectuează cu ajutorul tehnicilor şi echipamentelor disponibile, fără demontarea sau îndepărtarea unor părţi ale vehiculului.
(9) Pentru fiecare element de control, prin reglementările prevăzute la art. 1 alin. (2) se stabileşte lista deficienţelor posibile şi a gradului de gravitate asociat acestora.
(10) Deficienţele prevăzute în lista menţionată la alin. (9) se clasifică într-una dintre următoarele categorii, în funcţie de gradul lor de gravitate:
a) deficienţe minore – deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore;
b) deficienţe majore – deficienţele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante;
c) deficienţe periculoase – deficienţele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.
(11) Un vehicul care prezintă deficienţe încadrabile la mai mult de o categorie de deficienţe dintre cele prevăzute la alin. (10) este clasificat în categoria care corespunde deficienţei mai grave. Un vehicul care prezintă mai multe deficienţe la acelaşi element inspectat poate fi clasificat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficienţe ar genera un risc mai mare la adresa siguranţei rutiere.”
5. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3. – În intervalul dintre două inspecţii tehnice periodice, deţinătorul certificatului de înmatriculare/înregistrare este răspunzător de menţinerea vehiculului într-o stare tehnică sigură şi corespunzătoare, utilizând în acest scop numai sisteme, echipamente, componente, entităţi tehnice, piese de schimb şi materiale de exploatare de origine sau omologate/certificate conform legislaţiei în vigoare.”
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰