Video Tramvaiele noi aduse din Arad în Capitală sunt prea lungi. Vara vor circula doar goale prin Bucureşti
Tramvaiele noi produse la Arad au început să ajungă în Capitală. Doar că deocamdată e cam degeaba. Nu pot fi folosite. Şi asta pentru că peroanele de pe care ar trebui luaţi călătorii sunt mult prea scurte. Aşa că până se lungesc, bucureştenii vor vedea tramvaiele noi plimbându-se goale prin oraş.
Primul din cele 100 de tramvaie noi produse la Arad a ajuns deja în Capitală. Noile garnituri vor fi mai rapide şi mai spaţioase şi au câte 322 de locuri. Însă mai avem de aşteptat până la prima plimbare. Tramvaiele sunt prea lungi ca să poată fi puse în circulaţie.
Tramvaiele noi aduse din Arad în Capitală sunt prea lungi
Peroanele din Capitală măsoară 28 de metri lungime. Mult prea scurte pentru noile tramvaie de 36 de metri. Deşi primul a ajuns deja în Bucureşti, lucrările de modernizare abia acum încep şi se vor încheia la toamnă. Adică vom putea circula cu noile garnituri abia în septembrie.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Dacă administraţia precedentă se mişca cum ar fi trebuit să se mişte o administraţie, am fi trebuie să avem aceste tramvaie acum trei ani sau cel puţin acum doi ani.
- 10 tramvaie blocate în Pipera, din cauza unui şofer care a parcat maşina pe şine
- Condiții moderne, în noile tramvaie STB. Primul Imperio Metropolitan, fabricat în Arad, a ajuns în București și...
- "Mai scârțâie, mai troncăne". ANPC trage concluzii dure despre cât de sigure sunt autobuzele și tramvaiele STB
Doar că nici la pregatirea infrastructurii lucrurile nu s-au mişcat prea repede. Initial, tramvaiele noi vor circula doar pe linia 41. Apoi vor fi introduse pe alte şapte linii.
Adrian Criţ, director STB: Probabil în următoarele două săptămâni îl veţi vedea în traseu noaptea, făcând tot felul de încercăi, fără călători e adevărat.
Între timp, se apucă totuşi de modificat 22 de peroane. Lucrările vor costa municipalitatea peste 8 milioane de lei. Modernizari la peroane se vor face şi la celelalte linii. Un singur refugiu costă 60.000 de euro.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: E vorba de 14 peroane care trebuie mărite pe linia 41 şi încă 7-8 peroane care trebuie mărite pe celelalte linii. Peroanele nu sunt o problemă.
Pe călătorii care abia respiră în tramvaie aglomerate şi fără aer condiţionat, bâlbâiala autorităţilor nu-i ajută cu nimic.
''Ca la români, nimic nu se calculează.''
Nici vatmanii nu înţeleg cum de şi-au dat oficialii cu stângu în dreptu.
''Problema e că înainte au luat tramvaiele. Nu s-au gândit că nu au loc astea, dar ăla?''
Valer Blidar, preşedinte Astra Vagoane: Noi am făcut un tramvai conform caietului de sarcini. Dacă asta a fost comanda, noi am executat comanda. Noi nu ne puteam permite să facem altceva decât ce a comandat primăria Municipiului Bucureşti.
Cele 100 de tramvaie au costat 200 milioane de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰