Video Veşti bune pentru bucureşteni. De când vor începe să circule primele tramvaie noi
Primele tramvaie noi vor circula la Bucureşti luna viitoare, promite directorul societăţii de transport. Era şi timpul, după ce primăria a mutat totul din calea vagoanelor. La început, şefii STB au mărit peroanele pentru că vagoanele erau prea lungi. Apoi au observat că sunt şi prea late. Au scos din pământ stâlpi de electricitate, au mutat garduri şi au schimbat pasaje pietonale. Toate modificările, cu nişte costuri enorme.
Pe linia 41, cea mai aglomerată din Bucureşti, probele cu noile tramvaie au început acum trei luni. Deşi toţi bucureştenii le aşteaptă, nu pot să intre în circulaţie. Vagoanele sunt mai lungi şi mai late decât cele de acum. Aşa le-a comandat Primăria, spun inginerii de la Astra Arad, care le fabrică.
Vechiul tramvai măsoară în lăţime undeva la 2 metri şi 10 centimetri. Cu tot cu oglinzi nu va ajunge la 2 metri 20, 2 metri 30. În paralel, noul tramvai venit de la Arad măsoară aşa cum apare şi în specificaţiile tehnice 240 de centimetri lăţime. Împreună cu oglinzile, de o parte si de cealaltă va ajunge la aproape 3 metri lăţime.
Au scos din pământ stâlpi de electricitate, au mutat garduri şi au schimbat pasaje pietonale
După ce au fost lungite 14 din cele 22 de peroane de pe linia 41, la un preţ de 60 de mii de euro bucata, societatea de transport a cerut şi modificarea unui pasaj pentru pietoni.
- Tramvaiele Turceşti au făcut haos în traficul timişorean. După ce au stat înţepenite în depou un an, ieşirea...
- Se modernizează 27 de km de linie de tramvai, în București. Ce linii vor fi reabilitate
- Tramvaiele noi aduse din Arad în Capitală sunt prea lungi. Vara vor circula doar goale prin Bucureşti
Adrian Criţ, directorul STB: Oglinzile loveau în acele pasaje de trecere dintr-un sens in celălalt.
Reporter: Cum s-a remediat?
Adrian Criţ, directorul STB: Prin mutarea peretului inspre interior.
În plus, au fost eliminaţi câţiva stâlpi de electricitate, ca să poată să încapă pe şine noile tramvaie. Bucureştenii s-au săturat să tot aştepte.
''Eu personal abia aştept să merg cu ele că uneori e cam înghesuit la linia 41.''
Adrian Criţ, directorul STB: E clar că, probabil, de la începutul lunii viitoare, tramvaiele pot să intre pe infrastructura de pe linia 41.
Primăria Bucureştiului a semnat un contract de 200 de milioane de euro pentru 100 de tramvaie cu lungimea de 36 de metri. Primele opt vor începe să circule la un an şi jumătate după ce a fost parafat documentul.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰