Antena Meniu Search
x

Euro 2020: trei stadioane şi cale ferată spre Aeroportul Otopeni, proiecte pe grabă

Ce nu am făcut în cinci ani, promitem că vom construi în 15 luni. Trei stadioane şi o linie de cale ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Sunt proiectele pe care România trebuie să le ducă la bun sfârşit până vara viitoare, când vom organiza Euro 2020.

de Redactia Observator

la 18.02.2019, 22:40

Vezi și

Ce nu am făcut în cinci ani, promitem că vom construi în 15 luni. Trei stadioane şi o linie de cale ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Sunt proiectele pe care România trebuie să le ducă la bun sfârşit până vara viitoare, când vom organiza Euro 2020.

Lucrările pentru Euro 2020 sunt în întârziere şi ar fi nevoie de un miracol ca totul să fie gata la timp.

Arena Ghencea este un proiect spectaculos pe care România l-a propus către UEFA încă din 2014. Ne-am apucat însă de treabă cu o întârziere de 5 ani. 

Constructorul are la dispoziţie doar un an şi trei luni ca sa transforme aceasta groapa uriasa intr-un stadion modern cu 31 de mii de locuri. Investitia se ridica la 65 milioane euro. Dintre toate cele patru stadioane pe care Romania a promis sa le ridice pentru Euro 2020, doar aici lucrarile sunt ceva mai avansate.

Stadioanele Giuleşti şi Arcul de Triumf arată bine doar în simulările pe calculator. La primul abia a început demolarea, la al doilea se aşteaptă autorizaţia de construire. Iar la stadionul Dinamo, care va fi ridicat lângă cel actual, nici măcar nu au fost făcute studiile de fezabilitate. Responsabil cu organizarea campionatului European de fotbal, Gigă Popescu spune că echipele se vor antrena în condiţii normale pe arenele Steaua, Rapid şi Arcul de Triumf. 

Gică Popescu, responsabil cu organizarea Euro 2020: Dorim ca aceste stadioane să fie gata şi vor fi gata pentru 2020, chiar dacă nu vor fi gata în totalitate şi vor fi gata 90 la sută.

Promisiuni vin şi dinspre ministerul Transporturilor care trebuie să lege Aeroportul Otopeni de Gara de Nord printr-o cale ferată nouă, cu o lungime de aproape 3 kilometri. Un proiect de 600 de milioane de lei, care presupune suspendarea liniei ferate pe 40 de piloni de beton şi construirea unei staţii noi chiar deasupra sensului giratoriu din dreptul aeroportului. Încă un proiect măreţ şi zero realizări. 

Până vara viitoare, Guvernul trebuie să construiască şi 400 de terenuri de fotbal pentru a încuraja sportul în toată ţara. Pentru ca suporterii să nu se sufoce în traficul din Capitală, Gică Popescu a propus că anul şcolar 2019-2020 să se termine mai repede cu o săptămână. UEFA are şi un plan de rezervă, dacă nu terminăm la timp stadioanele: mutarea naţionalelor în mai multe baze de fotbal de la marginea Capitalei. Cele patru meciuri de la Euro se vor juca doar pe Arena Naţională.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Sport » Euro 2020: trei stadioane şi cale ferată spre Aeroportul Otopeni, proiecte pe grabă