Oamenii de știință de la Universitatea din Warwick și alte universități au studiat impactul pe care stelele pitice albe îl au asupra sistemelor planetare, cum ar fi propriul nostru sistem solar, iar previziunile nu sunt dintre cele mai bune.

la 10.04.2024, 15:07

Ce impact au stelele aflate la sfârșitul vieții asupra sistemelor planetare
Ce impact au stelele aflate la sfârșitul vieții asupra sistemelor planetare - NASA

„Cercetări anterioare au arătat că atunci când asteroizii, lunile și planetele se apropie de piticele albe, gravitația uriașă a acestor stele rupe aceste corpuri planetare în bucăți din ce în ce mai mici”, a explicat dr. Amornrat Aungwerojwit de la Universitatea Naresuan din Thailanda, autorul studiului, conform The Guardian.

Cercetarea coordonată de acesta a arătat că, atunci când aceste corpuri cerești se apropie de stelele pitice albe (stele care și-au ars tot combustibilul), gravitația uriașă a celor din urmă sfâșie aceste corpuri planetare în bucăți din ce în ce mai mici, care continuă să se ciocnească și să se sfărâme până când din ele nu mai rămâne decât praf.

Citeşte mai multe pe Spotmedia

Aţi găsit produse alterate printre cumpărăturile pentru 1 Mai?

Observator » Stiinta » Ce impact au stelele aflate la sfârșitul vieții asupra sistemelor planetare. Ce se va întâmpla cu sistemul nostru solar și cu Pământul