Iarba de mare, cu o dimensiune de trei ori mai mare decât cea a Manhattan-ului, este cea mai mare plantă din lume şi a fost descoperită pe coasta vestică a Australiei.

la 01.06.2022, 12:25

Iarba de mare de pe coasta vestică a Australiei
Cea mai mare plantă din lume a fost descoperită în Australia şi are de trei ori dimensiunea Manhattan-ului - Profimedia

În urma testelor genetice, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că o întreagă câmpie subacvatică din vestul Australiei constituie, de fapt, o singură plantă. Aceasta s-ar fi dezvoltat dintr-o singură sămânţă de-a lungul a aproximativ 4.500 de ani.

Cercetătorii de la University of Western Australia au descoperit iarba de mare accidental în Golful Rechinilor, la 800 km distanţă de oraşul Perth. Potrivit cercetărilor, planta se întinde pe o suprafaţă de 200 km pătraţi sau, după cum au precizat australienii, suprafaţa a 20 000 de terenuri de fotbal.

Un nou superlativ în lumea botanicii

În încercarea de a determina câte plante alcătuiesc câmpia aflată pe fundul oceanului, oamenii de ştiinţă au examinat 18 000 de indici genetici pentru a descoperi că este vorba despre un singur specimen. "Am fost uimiţi de răspuns - este doar una singură!", a declarat Jane Edgeloe, coordonatoarea cercetării. "O singură plantă care s-a extins peste 180km de coastă şi a devenit cea mai mare specie vegetală de pe planetă", a mai spus cercetătorea australiană.

Planta s-a dovedit a fi rezistentă la condiţiile complexe de mediu, precum temperaturile variate, salinitatea şi luminozitatea extremă. Ea creşte precum un gazon, cu o rată de 35cm pe an.

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiinta » Cea mai mare plantă din lume a fost descoperită în Australia. Este cât 20.000 de terenuri de fotbal