Curs valutar

O nouă specie de rechin a fost descoperită în Oceanul Pacific de cercetătorii din Noua Zeelandă. Rechinul fantomă este un tip de pește fără solzi și cu botul foarte lung.

la 24.09.2024 , 19:00

Rechin O nouă specie de rechin, descoperită în Pacific. Rechinul fantomă este fără solzi și are botul lung - Profimedia

Oamenii de știință din Noua Zeelandă au descoperit o nouă specie de „rechin fantomă”, un tip rar de pește, care este incredibil de greu de observat, deoarece trăiește la adâncimi mari în Oceanul Pacific, potrivit BBC.

Rechinul-fantomă trăieşte la adâncimi mari

Cunoscuți și sub numele de pește-himeră, rechinii fantomă nu au solzi, iar scheletele lor sunt realizate complet din cartilaj. Cercetătorul Brit Finucci, unul dintre oamenii de știință a spus că descoperirea este „incitantă”.

Articolul continuă după reclamă

„Habitatul lor îi face greu de studiat și monitorizat, ceea ce înseamnă că nu știm prea multe despre biologia lor sau despre starea lor ca specie”, a spus cercetătorul, potrivit Mediafax.

Finucci și alți cercetători de la Institutul Național de Cercetare a Apei și Atmosferice (Niwa) din Noua Zeelandă au găsit creatura într-o zonă a fundului oceanului cunoscută sub numele de Chatham Rise, care se află la estul Noii Zeelande.

Rechinii fantomă trăiesc de obicei, la adâncimi de până la 2.600 m. Inițial, s-a crezut că peștele face parte dintr-o specie comună. Ulterior, cercetătorii au observat diferențele și au realizat că este o specie nouă.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Preferaţi podcasturile şi cărţile de dezvoltare personală, în locul unui psiholog?
Observator » Ştiinţă » O nouă specie de rechin, descoperită în Pacific. Rechinul fantomă este fără solzi și cu botul foarte lung