Curs valutar

Un nou studiu alarmant scoate în evidenţă un potenţial pericol uriaş. Aproape 200 de substanţe chimice, care pot duce la cancer de sân, sunt utilizate în ambalajele alimentare şi ar putea ajunge astfel în mâncare, iar apoi în corpul uman.

la 29.09.2024 , 14:31

Studiul care dă fiori cercetătorilor. Substanţe chimice care pot duce la cancer de sân, detectate în ambalajele alimentelor Studiul care dă fiori cercetătorilor. Substanţe chimice care pot duce la cancer de sân, detectate în ambalajele alimentelor - Shutterstock

Aproape 200 de substanțe chimice legate de cancerul de sân sunt folosite la fabricarea ambalajelor alimentare și a veselelor din plastic, iar zeci dintre acești agenți cancerigeni pot migra în corpul uman, a constatat un nou studiu, potrivit CNN

"Există dovezi importante că 76 de substanțe cancerigene la sân cunoscute sau potențiale din materialele care vin în contact cu alimentele achiziționate recent în întreaga lume pot fi găsite la oameni", a declarat coautorul studiului Jane Muncke, director general și director științific la Food Packaging Forum, o fundație nonprofit cu sediul în Zurich, Elveția, care se concentrează pe comunicare și cercetare științifică."A scăpa de acești agenți cancerigeni cunoscuți sau suspectați din alimentele noastre este o oportunitate uriașă pentru prevenirea cancerului", a spus Muncke.

Substanţele chimice, clasificate drept periculoase

Articolul continuă după reclamă

Dintre substanțele chimice detectate recent în ambalajele alimentare, 40 sunt deja clasificate ca periculoase de către agențiile de reglementare din întreaga lume, potrivit studiului.

"Atât de multe dintre aceste substanțe chimice au fost deja clasificate drept pericole pentru sănătatea umană, dar încă li se permite să fie folosite în materialele care vin în contact cu alimentele, permițându-le astfel să migreze în alimentele pe care le consumăm", a spus Jenny Kay, cercetător la Silent Spring Institute, o organizație de cercetare științifică axată pe legătura dintre substanțele chimice, sănătatea femeilor și cancerul de sân. Ea nu a fost implicată în studiu.

Ratele de cancer de sân cu debut precoce la femeile sub 50 de ani sunt în creștere, iar experții au spus că tendința nu poate fi explicată doar prin genetică.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Aveţi poliță facultativă de asigurare a locuinței?
Observator » Ştiinţă » Studiul care dă fiori cercetătorilor. Substanţe chimice care pot duce la cancer de sân, detectate în ambalajele alimentelor