Video Maşina viitorului, construită la Cluj. Foloseşte energie solară şi cântăreşte sub 200 de kilograme
40 de studenţi de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca au construit maşina viitorului. E vorba despre un automobil 100% solar şi extrem de uşor, sub 200 de kilograme. Inventatorii vor participa cu ea la o competiţie în Australia.
Sunt reglajele finale înainte ca monopostul construit de echipa Solis formată din 40 de studenţi ai Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca să participe la una dintre cele mai mari competiţii dedicate maşinilor solare, în Australia.
"Asta va consta în parcurgerea a 3.000 de kilometri de-alungul continentului, din nord, de la Darwin, până în sud, în Adelaide. Aceştia vor fi parcurşi doar pe timp de zi, până la ora 5. De la ora 5 vom opri, vom staţiona unde ajungem şi va trebui să campăm. Vom fi şi prin deşert. Maşina va circula ca oricare altă maşină, deci va fi înmatriculată", spune Alexandra Lupuleasa, studentă.
Studenţii au reuşit să îmbunătăţească performanţele maşinii
De la ultima participare din 2023 şi până acum, studenţii au reuşit să îmbunătăţească mult performanţele maşinii. Dacă prima versiune cântărea 420 kg, cea de acum nu depaşeşte 180, lucru care va face să îi crească mult autonomia. Motorul va fi alimentat de 6 metri pătraţi de panouri solare care vor acoperi întreaga caroserie a maşinii.
- Maşina viitorului, construită la Cluj. Foloseşte energie solară şi cântăreşte sub 200 de kilograme
- Război SUA-China pe AI. OpenAI susține că are dovezi că DeepSeek a fost creat cu ajutorul ChatGPT: Suspiciuni de...
- Ce este DeepSeek R1, chatbotul chinezesc care a cutremurat piața AI? Ce răspunde despre masacrul din Piața...
- Routerele TP-Link, vândute şi în România, ar prezenta "un risc de spionaj din partea Chinei", avertizează SUA
- Site-ul ChatGPT a picat în mai multe ţări, inclusiv România. Ce mesaj au primit utilizatorii
"Acest vehicul care a concurat în Belgia are o baterie de aproximativ 7,5 kWh. Pentru următoarea iteraţie se va trece la o baterie de aproximativ 3 kWh. Viteza maximă e de aproximativ 100 de kilometri pe oră. Are o lungime totală de 5,8 metri", explică Eric Lefter, managerul echipei.
Drumurile izolate din Australia nu vor fi uşor de parcurs
Drumurile izolate din Australia nu vor fi uşor de parcurs. Pilotul nu va avea parte de niciun confort, deoarece orice consum suplimentar de energie ar putea afecta autonomia vehiculului.
"Traseul este pe o autostradă, dar practic e ca un drum judeţean de la noi, deci nu avem nici împărţitor în mijlocul drumului. Nu este închis traficul, deci vin maşini din faţă, inclusiv camioane de 3 vagoane, de 80 de tone", spune Nemeth Raymond, student.
"Am proiectat, cum fac şi acum, structura de rezistenţă la răsturnare şi practic eu am asigurat că, în cazul în care se întâmplă ceva cu maşina, pilotul poate să iasă nevătămat din interiorul ei", precizează Mihai Stancu, student.
Singurul obstacol major rămâne lipsa fondurilor. Costurile pentru realizarea maşinii şi participarea la competiţie ajung la 200.000 de euro, iar echipa încă nu a găsit sponsori care să acopere întreaga sumă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰