Antena Meniu Search
x

Video Tehnologia mută aproape toate serviciile în online. Cum au ajuns angajaţii băncilor să fie înlocuiţi cu sistemele inteligente

De doi ani, muncim, comunicăm, facem cumpărături şi ne petrecem timpul liber în faţa unui ecran. Pandemia a mutat aproape toate serviciile în online, iar băncile au investit milioane de euro în digitalizare. Angajaţii au fost înlocuiţi cu sisteme inteligente, iar casieriile şi drumurile la bancă vor fi, în câţiva ani, istorie. 

de Redactia Observator

la 09.02.2022, 20:09

Vezi și

Maria, Ana sau George sunt asistenţii digitali care nu obosesc şi nu se enervează niciodată. Abia atunci când nu găsesc o soluţie, convorbirea este preluată de un angajat în carne şi oase. 

Cătălin Ioniţă - director comunicare bancă: Telefonic sau online îţi poţi face o programare pentru vizita în sucursale.  Consultaţie pentru zona de achiziţie de case, pentru că acolo e nevoie de o discuţie în continuare

Una dintre cele mai mari bănci din România a renunţat la toate casieriile tradiţionale, de la 1 februarie. 

Vladimir Kalinov - vicepreşedinte retail bancă: Nu avem un acces la forţă de muncă foarte uşoară. 

Pe acelaşi subiect

Reprezentanţii sindicatelor din bănci se aşteaptă ca modelul să fie preluat de majoritatea instituţiilor de credit. Preţul modernizării îl vor plăti angajaţii, prin reduceri de personal. Aşa că cer soluţii compensatorii. 

Constantin Paraschiv - preşedinte FSAB: Am cerut între două şi opt salarii. După sfârşitul programului, salariatul să nu mai fie căutat de şeful lui şi să i se spună că mai are de făcut nu ştiu ce pe ziua respectivă. 

Băncile îi liniştesc, însă, pe angajaţi. 

Cătălin Ioniţă - director comunicare bancă: Colegii noştri au rămas în continuare în sucursale, dar nu mai numără bani, nu mai fac extrase de cont, pentru că ţi le poţi lua online. 

Vladimir Kalinov - vicepreşedinte retail bancă: Toţi au primit oferta de a face cursuri de recalificare în zona de vânzări. 

Roboţii iau locul oamenilor

Tranziţia băncilor către era digitală a fost forţată şi de pandemie, care a limitat interacţiunile umane. Patru dintre instituţiile prezente în România au alocat peste 130 de milioane de euro pentru digitalizare, în 2021. 

Deşi, în ultimii 13 ani, s-au închis aproape jumătate dintre agenţii, lipsa educaţiei financiare se simte în reticenţa românilor faţă de experienţele bancare digitale. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul incluziune financiară.

4 din 10 români nici măcar nu au cont bancar, iar o treime dintre pensii şi salarii încă mai sunt încasate cash. Dintre cei care au totuşi carduri de debit, doar 8% îl folosesc pentru internet banking. Media europeană este de 58%. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Tehnologie » Tehnologia mută aproape toate serviciile în online. Cum au ajuns angajaţii băncilor să fie înlocuiţi cu sistemele inteligente