Video Cele mai puţin vizitate locuri din staţiuni. S-au investit milioane de euro, dar turiştii nu le trec pragul
În era tehnologiei, informaţiile nu se mai caută deschizând uşi, ci dând click pe site-uri. Chiar şi aşa, sunt pline staţiunile de centre de informare. Doar că exact asta nu prea fac ele. Nu informează. Cel puţin nu ce l-ar interesa pe turist. Se întâmplă asta inclusiv în Braşov, unde vizitatorii îşi folosesc telefoanele pentru a căuta detalii despre locuri de cazare, trasee turistice sau restaurante, pentru că nu pot afla aşa ceva de la centrele de informare.
Milioane de euro din fonduri europene au sfârşit în imaginea unor vrafuri întregi de hărţi şi pliante care nu prea folosesc nimănui. E soarta celor mai multe dintre centrele de informare turistică din staţiunile montane. Dacă hârtii au, informaţii - nu prea.
Vacanţă în România. Cum aleg turiştii cazarea
"Disponibilitățile nu, sub nicio formă, pentru că acelea se actualizează în funcție de hotelier. Nu știm tarife, nu. Noi nu ne ocupăm decât cu promovarea, nu cu disponibilitățile. În Predeal sunt aproximativ 300 de unități de cazare, nu avem cum să știm în timp real care sunt disponibilitățile", spune o angajată a unui centru de informare, filmată cu camera ascunsă.
Aşa că oamenii caută în alte locuri. "Întotdeauna telefon. E mai ușor și imediat culegi informațiile pe care le dorești", mărturiseşte o turistă. "Nu obișnuiesc să întru într-un centru de informare turistică. De pe internet, întotdeauna", adaugă un bărbat.
- Trasee spectaculoase de drumeţie, în sate uitate de lume. Turiştii descoperă colţul de rai din judeţul...
- Vacanţă all inclusive la mare, de Crăciun sau Revelion. Preţurile hotelurilor unde mai sunt locuri libere
- Cabanele sub forma literei A, noul trend în turismul românesc. Cât costă o noapte de cazare într-o astfel de...
Administratorii spun că într-o zi de vârf din sezonul de iarnă, într-un centru intră peste 100 de turiști. Realitatea pare să-i contrazică. Întrebat câţi turişti au fost "astăzi, de exemplu", Florin Balaș, angajat centru, răspunde: "Până acum, opt persoane". "De exemplu, astăzi au fost trei persoane care au intrat și au solicitat informații legate de telescaun, de trasee, dacă mai sunt deschise", spune şi Nicoleta Vâlcea, coordonator centru.
Cel mai puţin vizitat loc din staţiuni
Centrele de informare sunt, practic, cele mai puțin vizitate unități dintr-o stațiune turistică. Dar nu şi lipsite de ironie. "Stimați turiști! Județul Brașov vă oferă condiții minunate pentru petrecerea timpului liber în mijlocul naturii. Este motivațional scris pe o placă din lemn, scorojită, din care se desprind astfel de bucăți. Noi suntem acum la Predeal. Se mai citește câte ceva, însă în zona de nord a județului, spre exemplu la Viscri, vopseaua este total scorojită", arată Claudiu Loghin, reporter Observator.
20 de milioane de euro s-au cheltuit între 2007 și 2013, prin Programul Operațional Regional pentru realizarea acestor centre.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰