Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Laura şi Sebastian au renunțat la jobul clasic în pandemie. Cum au ajunsă să promoveze România

Zonele turistice ale României sunt tot mai des promovate de creatorii de conţinut români sau din străinătate. În era tehnologiei, când orice informație e la un click distanță și destinațiile de vacanță din țara noastră au ajuns să fie la îndemână. Dacă știi pe ce profil de socializare să cauți informații sau imagini inedite, dai peste locuri sau oameni în spatele cărora se ascund povești de viață incredibile. 

de Simona Vasiac

la 03.06.2025 , 09:37

În pandemie, Laura şi Sebastian au renunțat la munca de jurnaliști și au pus bazele unui blog de călătorii. Astăzi, proiectul lor a devenit una dintre cele mai vizitate platforme de travel din România. "Noi chiar credem în România pentru că, dincolo de ce vezi în viaţa ta de zi cu zi, România înseamnă sentiment, înseamnă emoţie, înseamnă acasă şi avem ce promova, înseamnă linişte asta trebuie să le arătăm străinilor". 

La început de drum nu s-au gândit că vor avea un impact atât de mare, dar astăzi sunt conștienți de responsabilitățile lor. Ultima zona pe care au promovat o recent este Maramureșul, un ținut care are suflet, după cum spun cei doi. "E de departe, poate una dintre cele mai frumoase zone din România, şi asta pentru că aici s-a păstrat cumva acel autentic, acel simplu, acel frumos şi bunătatea oamenilor". 

Ultimii meșteri populari din Suciu de Sus a stârnit și curiozitatea Anei Rubeli, influencer cultural. A cules toate informațiile despre Maramureș și a conturat deja profilul turistului pe care îl va atrage în nordul țării prin postările sale.

Articolul continuă după reclamă

"Cred că turiştii care sunt atraşi de această zonă sunt cei care de fapt au o atracţie profundă pentru ceea înseamnă ancestral, autentic, vechi. Cei care îşi doresc să simtă din savoarea locului, cei care îşi doresc să vadă exact cum se produc anumite obiecte pe care noi le folosim gospodăria noastră", a declarat Ana Rubeli, creator de conţinut.

Chiar dacă nu au rețele de socializare și nu-i urmăresc pe influencerii care le-au creat conținut, meșterii populari cunosc care sunt beneficiile unei astfel de promovări. "Să vrea tinerii să înveţe de la noi că noi vrem cu mare drag să-i învăţăm", spune Otilia Cosma, meșter popular. "Când o să vadă ceea ce facem, ce se poate face, sper să fim mai căutaţi", a adăugat şi Teodor Burzo, meșter popular.

Promovarea României prin intermediul persoanelor cu influenţă în mediul online este un concept relativ nou, înființat în anul 2024 prin intermediul programului România atractivă. "Obiectivul nostru este ca în primii trei ani de la lansare, adică până în 2026, numărul de turişti să crească cu minim 10%. Ceea ce însemană mult dacă te gândeşti că România nu a avut până acum un demers strucurat în zona de turism cultural-istoric", a declarat Silvia Teodorescu, coordonator program. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, anul trecut, România a fost vizitată de aproape 2,4 milioane de turiști străini, în creștere cu 13,5% față de anul 2023.

Simona Vasiac Like

Vin din colțul de țară unde se agață harta în cui. Fiecare om care pășește în acest loc își retrăiește copilăria și asta încerc să arăt dincolo de ecran.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Travel » Laura şi Sebastian au renunțat la jobul clasic în pandemie. Cum au ajunsă să promoveze România