Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Oraviţa - Anina, traseu spectaculos cu mocăniţa, pe calea ferată. Programul trenului, bilete, istoric

Chiar dacă infrastructura feroviară din România este în mare măsură la pământ, românii încă se mai pot bucura de călătorii spectaculoase cu trenul, un traseu deosebit fiind cel cuprins între Oraviţa şi Anina.

de Redactia Observator

la 10.07.2024 , 16:18

Calea ferată Oraviţa - Anina atrage turişti din întreaga lume Calea ferată Oraviţa - Anina atrage turişti din întreaga lume - cfrcalatori.ro

Deşi nu pare, România continuă să atragă turişti din întreaga lume. Avem multe de oferit vizitatorilor, iar o atracţie deosebită este posibilitatea de a te plimba cu trenul pe un traseu ce te poate trimite înapoi în timp.

O astfel de situaţie o înregistrăm inclusiv când vine vorba de călătoriile cu mocăniţa pe traseul Oraviţa - Anina. Pentru cine nu ştie încă, mocăniţa înseamnă tren de linie îngustă şi care circulă în regiunile de munte, conform Dicţionarului Explicativ al Limbii Române.

Calea ferată Oraviţa - Anina este monument istoric

Articolul continuă după reclamă

Calea ferată Oraviţa - Anina a fost inaugurată încă din decembrie 1863 şi a suferit numeroase modificări de-a lungul timpului, pentru a se obţine o creştere a capacităţii zilnice de transport şi nu numai.

Pe acelaşi subiect

Ulterior, calea ferată Oraviţa - Anina a fost declarată inclusiv monument istoric, cu tot cu clădirea Gării Anina, calea ferată respectivă fiind considerată cea mai veche cale ferată montană din Sud-Estul Europei.

Programul mocăniţei Oraviţa - Anina 

Din păcate, în prezent, trenul circulă de numai două ori pe zi pe traseul Oraviţa - Anina. Mai întâi, trenul pleacă din Oraviţa la 11.15 şi ajunge în Anina la 13.18. Apoi, trenul pleacă din Anina la 14.40 şi ajunge în Oraviţa la 16.42.

Specialiştii susţin că s-a ajuns la o asemenea situaţie din cauza nepăsării autorităţilor care, cu investiţii minime, ar putea dezvolta zona în mod extraordinar, din punct de vedere turistici.

Care e traseul căii ferate 

Trenul care porneşte din Oraviţa urcă pe platoul din masivul Munţilor Semenic şi trece prin Lişava înainte să ajungă în Anina. Pe lângă Lişava, trenul mai face, de regulă, opriri şi în Brădişoru de Jos, Dobrei, Ciudanoviţa şi Gârlişte.

Calea ferată Oraviţa - Anina se întinde pe o lungime de circa 33 de kilometri şi are nu mai puţin de 14 tunele şi nouă viaducte, lungimea totală a tunelelor fiind de 2,1 kilometri.

Ce preţ au biletele la trenul Oraviţa - Anina 

Preţul pentru o călătorie Oraviţa - Anina sau retur este de 26 de lei. Ţinând cont de condiţiile existente, vorbim practic despre un bilet pentru o călătorie simplă la clasa a 2-a.

Specialiştii atrag atenţia că oferta este limitată, respectiv că legitimațiile de călătorie se pot procura în limita locurilor disponibile. De asemenea, trebuie precizat, conform cfrcalatori.ro, că "în ziua plecării trenului, biletele se pot procura atât din staţia Oraviţa, cât şi de la personalul de tren la același preț (inclusiv cu rezervarea locurilor), în limita locurilor disponibile".

Curiozităţi despre calea ferată Oraviţa - Anina şi mocăniţa care circulă aici 

Există numeroase legende despre calea ferată Oraviţa - Anina. Se spune, printre altele, că gara din Oraviţa este cea mai veche gară din România, construită în 1854, şi o gară care a fost construită înainte de gările din Roma, Tokyo, Stockholm sau Los Angeles.

Calea ferată Oraviţa - Anina este a doua cale ferată montană din Europa. De asemenea, trebuie precizat că trenurile care fac legătura între Oraviţa şi Anina sunt unele create în mod special, pentru că şi calea ferată pe care circulă are un caracter special. Iar trenurile sunt dotate în mod special cu băncuţe din lemn maro, tocmai pentru ca turiştii să se simtă precum într-un tren istoric.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Întrebarea zilei
Aţi testat vreodată vacanţele tip retreat?
Observator » Travel » Oraviţa - Anina, traseu spectaculos cu mocăniţa, pe calea ferată. Programul trenului, bilete, istoric