"e-SIGUR", sistemul de 600 de milioane de euro care ar trebui să devină spaima şoferilor indisciplinaţi. Cum va funcţiona
Avem mai multe cruci pe marginea Drumului European care leagă Capitala de Moldova decât are şoseaua kilometri şi suntem, an de an, pe primul loc când numărăm morții din accidente. Guvernul vrea să schimbe asta şi crede că soluţia e să împartă amenzi în stânga şi-n dreapta. Ca să îi poată pedepsi pe vinovaţi, vrea să investească, în următorii 7 ani, peste 600 de milioane de euro într-un sistem de radare, camere de supraveghere şi limitatoare de viteză pe care le-a botezat "e-SIGUR".
De Bogdan Dinu la 16.11.2022, 19:36La 10 ani după ce radarele fixe au dispărut din România, autoritățile le vor înapoi la pândă. Cu bani din PNRR, vor să împânzească șoselele cu capcane în calea vitezomanilor şi a celor care cred că şoseaua e doar a lor. Întreg sistemul va fi format din 500 de camere video și 300 de radare. Mai mult, proiectul prevede și montarea a 1.000 de limitatoare de viteză pentru a crește siguranța în trafic.
Alin Șerbănescu, CNAIR: Vor fi montate peste tot. Drumuri naționale, autostrăzi...Nu ne dorim musai să creştem încasările la buget din amenzi, aşa că toate dispozitivele radar vor fi semnalizate vizibil.
Pe autostradă vor exista panouri de avertizare la 1.000 și la 500 de metri de poziția radarului. Pe drumurile naționale, în afara localităților, panourile de atenţionare vor fi plasate la 500 și la 100 de metri de radar, iar în localitate, vom fi atenţionaţi cu 100 şi cu 50 de metri înainte de radar. Nu vă bazaţi, însă, pe presemnalizare, aparatele bat mai mult de atât!
Alin Șerbănescu, CNAIR: Aceste date vor fi memorate în niste baze de date şi poliţia în urma analizării le va da amendă celor care au încalcat legislaţia.
- Şoferii români, amendaţi automat de noul sistem e-SIGUR. Monitorizează viteza şi cine trece pe roşu
- Pasajul Domneşti, "marea dezamăgire" a şoferilor din Bucureşti. Mai trebuie să fie gata două proiecte pentru a...
- Poliția Rutieră poate dispune ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Klaus Iohannis a promulgat legea
"e-SIGUR", spaima şoferilor indisciplinaţi
Noile camere vor fi probe în instanţă care să ateste depășirea vitezei legale, trecerea pe culoarea roșie a semaforului, neacordarea de prioritate, ba chiar şi cazurile în care șoferii aleg să conducă agresiv. 617 milioane de euro vrea să aloce Guvernul pentru siguranţa rutieră, în următorii 7 ani.
Dan Cărbunaru, Guvernul României: Este un jalon asumat în cadrul PNRR. Noul sistem de monitorizare se va numi e-SIGUR şi va fi complementar sistemelor inteligente de transport deja existente.
În faţa camerei de luat vederi, şoferii spun că sunt de acord cu ideea.
"Am mai evita accidentele...Eu zic că i-ar speria pe conducătorii auto și ar fi mult mai atenți...Sigur ar fi mai preventiv."
Polițiștii rutieri încă nu ne-au spus cum li se pare iniţiativa Guvernului. Ne-am inspirat de la alţii. În Franța, în primii trei ani de la montarea radarelor fixe, numărul deceselor pe sectoarele de drum supravegheate radar a scăzut cu 30 de procente. România conduce topul european al accidentelor mortale. De pe hartă dispare, anual, câte o comună de două mii de locuitori: avem aproape 100 de morţi pe şosele, la fiecare milion de locuitori.