Antena Meniu Search
x

Video Pasajul Domneşti, "marea dezamăgire" a şoferilor din Bucureşti. Mai trebuie să fie gata două proiecte pentru a fi eficient

Cu o floare nu se face primăvară. De asta s-au convins şi şoferii care circulă de două zile pe pasajul Domneşti, inaugurat săptămâna trecută. La prima oră a dimineţii, în zonă se merge tot bară la bară. Oficialii susţin că lucrarea este doar un prim pas către un trafic decent în jurul Capitalei, pentru că încă nu sunt finalizate multe alte proiecte de infrastructură. 

Andre Rotaru
de Andre Rotaru

la 15.11.2022, 19:49

Vezi și

"Ieri am întârziat la serviciu. Astăzi, la fel. E o mega construcţie unde nu poţi să te mişti, să zic, 200 de maşini", crede un şofer. Pe giratoriul suspendat de lângă Domneşti, dimineţile au rămas un coşmar pentru şoferi. "Mergea mai bine înainte", crede unul dintre ei. 

Aglomeraţie mare pe Pasajul Domneşti

De la ora 6 la 9 dimineaţa, maşinile mai mult au stat decât au mers. "Este ora nouă fără un sfert şi, conform aplicaţiilor de trafic, pentru a ajunge de aici până pe partea cealaltă, pe şoseaua de centură, avem nevoie de aproape un sfert de oră. Şi asta pentru o distanţă de mai puţin de un kilometru", arată Andre Rotaru, reporter Observator. "Bătaie de joc, mă! A dat drumul la asta, s-a mutat aglomeraţia, în partea asta şi în astălaltă. 20 de minute am. De aici, de la urcare, până aici", spune un şofer. 

Între imaginile surprinse în intersecţie acum 4 ani şi cele filmate astăzi singura diferenţă pare să fiepasajul în sine. Explicaţia e simplă. "Este efectul pâlnie. Din două benzi, ajungi într-o bandă. Până nu vor fi terminate şi celelalte proiecte, atât sensul giratoriu de la Berceni, sensul giratoriu de la Popeşti-Leordeni, plus inelul 0 nu vom putea vorbi de o fluidizare a traficului", a declarat Alex Vîlvoi, asociaţia România Fără Gropi.

Pe acelaşi subiect

În plus, zona se aglomerează intens şi din cauza lucrărilor la Prelungirea Ghencea. Pentru ca artera să fie lărgită, ar trebui demolate cele 550 de case de pe marginea drumului. Şoferii ar putea merge aici pe 4 benzi abia în septembrie 2024. "Nu poate un pasaj să rezolve Bulevardul Ghencea, spre exemplu. Pasajul Domneşti este bine construit. Nu trebuia să aibă nici mai multe benzi pe sens, nici mai puţine", consideră Ionel Scrioşteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.

Soluţii posibile. Cât a costat lucrarea

Aşa că, o soluţie imediată, spun oficialii, este reconfigurarea circulaţiei la ieşirea din Domneşti, astfel încât şoferii care ies din localitate pe strada Fortului să facă obligatoriu la dreapta, să urce pe sensul giratoriu suspendat aflat la circa 1 kilometru şi abia apoi să se încadreze pe sensul de mers spre A1. "La fel, se studiază posibilitatea în zona Cartierului Latin, pe Prelungirea Ghencea, dacă o eventuală blocare la stânga accesului către Cartierul Latin, dinspre Bucureşti spre Domneşti, ar putea creea o decongestionare cel puţin pe zona respectivă", adaugă Ionel Scrioşteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor. 

Pasajul Domneşti a costat aproape 100 de milioane de lei. Ar fi trebuit să fie gata în 2019, dar lucrările au început abia un an mai târziu. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri economice » Pasajul Domneşti, "marea dezamăgire" a şoferilor din Bucureşti. Mai trebuie să fie gata două proiecte pentru a fi eficient