Şoferii care circulă cu maşini fără ITP ar putea scăpa doar cu o amendă
Şoferii care circulă cu maşini fără ITP ar putea scăpa doar cu o amendă. Asta deşi în România sunt două milioane de autoturisme fără inspecţia tehnică periodică, multe dintre ele, rable care pun în pericol siguranţa în trafic.
De Redactia Observator la 19.02.2019, 20:54- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Şoferii care circulă cu maşini fără ITP ar putea scăpa doar cu o amendă. Asta deşi în România sunt două milioane de autoturisme fără inspecţia tehnică periodică, multe dintre ele, rable care pun în pericol siguranţa în trafic. Un deputat a propus ca poliţiştii să nu mai ridice talonul şi plăcuţele de înmatriculare, aşa cum se întâmplă acum. Ba chiar vrea să le dea răgaz 15 zile, să meargă cu maşina în service.
În acest moment, şoferii care sunt prinşi fără ITP plătesc o amendă de aproape 3.000 de lei, iar în baza unei noi legi, rămân fără certificat şi plăcuţe de înmatriculare. Astfel că autoturismul este imobilizat şi e nevoie de o platformă pentru a putea fi mutat.
Şofer: Omul nu l-ai prins şi l-ai ars imediat. Lasă-l 10-15 zile. Ai plecat în concediu. A expirat.
Zenon Sârbu, director tehnic ITP: Se întâmplă foarte des. Am întâlnit multe doamne, de exemplu, care au mers la revizia de 2 ani şi au crezut că au şi ITP-ul.
Un senator UDMR propune însă modificarea codului rutier şi introducerea unei prevederi astfel încât prima sancţiune să fie o amendă. Iar şoferii să aibă la dispoziţie 15 zile pentru inspecţia tehnică periodică.
Înainte să plecaţi la drum, trebuie să ştiţi că, dacă vă expiră ITP-ul, înmatricularea maşinii este automat suspendată, online, fără să fiţi anunţaţi. Şi asta pentru că Registrul auto român şi Direcţia de înmatriculări au o bază de date comună. Două din cele opt milioane de maşini înmatriculate în România au ITP-ul expirat. Iar numărul lor ar putea creşte, dacă legea devine mai permisivă.
Lucian Bode, preşedintele Comisiei de Transporturi: Polițistul nu mai ridică plăcuțele de înmatriculare. Dacă expiră ITP-ul, omul îl poate reface, dar dacă nu, va fi amendat. Aceasta este ideea.
Experţii atrag atenţia că rolul inspecţiei tehnice periodice este de a salva vieţi. În service-uri, multe maşini sunt descoperite cu grave probleme tehnice. Iar regulile nu trebuie să fie mai blânde în acest domeniu.
Mihai Trifu, mecanic: Neapărat să fie totul ok, pe frână şi pe direcţie. Vă daţi seama că dacă o maşină n-are frâne, vii la semafor. Nu ţine. Ai trecut pe roşu. La trecerea de pietoni, nu ţine frâna, ai dat peste pieton.
Amendamentul care ar putea schimba codul rutier a trecut de comisia de transporturi şi urmează să fie dezbătut de parlamentari.