Cifrele Black Friday 2021: Cum arată casa cumpărată cu 56.000 de euro mai ieftină
Pandemia a afectat bugetul dar nu şi dorinţa românilor de cumpărături! Astăzi, de Black Friday, au fost comandate milioane de produse, în valoare de sute de milioane de euro. Convinşi de reduceri, au achiziţionat case, maşini, ceasuri sau bijuterii de lux, electronice, jucării sau băuturi. Practic, s-au vândut de toate pentru toţi, mai ales online.
De Mădălina Chiţac la 12.11.2021, 20:08Ora 7 şi 25 de minute. Cel mai mare retailer online dă startul reducerilor. În fiecare secundă ce a urmat s-au comandat 246 de produse. La ora 7 şi 29 a fost minutul de aur. În doar 60 de secunde clienţii au cumpărat 13.556 de produse.
Robert Berza, vicepreşedinte retailer online: În primele minute au dispărut câteva modele din maşini de spălat, telefoane, laptopuri şi diferite categorii de electrocasnice. Produse din zona bormaşinilor sau tigăilor care au vândut în câteva minute mii de bucăţi.
Reducere record de peste 56.000 de euro
În 12 ore s-au vândut aproape 1,7 milioane de produse. Iar printre electronice, electrocasnice şi produse de îngrijire a casei, clienţii au mai cumpărat mii de nopţi de cazare, zeci de mii de litri de carburant, kilograme întregi de aur. Şi, în premieră, o locuinţă. Mai exact o casă la câţiva kilometri de Bucureşti, la care reducerea a fost de peste 56 de mii de euro.
- Black Friday 2021. Casă, 3 maşini şi 19.000 litri de benzină şi motorină, vândute pe eMAG. Primele produse...
- Black Friday 2021. Prima reacţie oficială Altex, după amenda primită de la ANPC: "A fost o eroare umană"
- Black Friday 2021: 11 site-uri cu promoţii amendate de ANPC. Flanco, Elefant.ro, Top-shop, Mediagalaxy şi PC...
Mădălina Chiţac, reporter Observator: De Black Friday s-au comandat milioane de produse la reducere. Însă până când acestea vor ajunge la destinaţia finală, mai este mult de muncă. Numai în acest depozit lucrează undeva la 2 mii de angajaţi. Ei vor avea grijă ca, în fiecare zi, din acest depozit, să plece undeva la 350 de mii de colete.
Reporter-Alexandru Niculescu, vicepreşedinte operaţiuni retailer: Ce se întâmplă cu aceste colete? Sunt preluate de oamenii de aici şi mai apoi?
Ceea ce vedeţi sunt lădiţele încărcate cu produse, care au fost deja preluate de la raft de angajaţii noştri. Sunt direcţionate către staţiile de coletare, unde sunt împachetate şi apoi etichetate, astfel încât să putem indica adresa şi numele destinatarului. Primele mii de colete deja au început să iasă din depozit.
Cum e pandemie, peste 60% din plăţi s-au făcut cu cardul.
Ioana Matei - reporter Observator: Până la ora 12:00, s-au făcut peste 350.000 de tranzacţii online, la un singur procesator de plăţi, cu 34% mai multe decât anul trecut. Dacă 2020, românii s-au trezit cu noaptea în cap de Black Friday, anul acesta minutul de aur s-a înregistrat la ora 08:00, când peste 3500 de clienţi îşi achitau comenzile, în acelaşi timp. În medie, coşul de cumpărături a fost de 644 de lei, pentru plata integrală şi de 1019 lei, pentru cei care au ales să plătească în rate.
Elena Gheorghe - country manager procesator plăţi: Au avut în lista lor de cumpărături produse nu numai din IT&C, ci şi din alte categorii. Cea mai mare tranzacţie este cu mult peste 10.000 de euro, aproape 63.000 ron.
"Mi-am o maşină de spălat, a avut o reducere foarte bună, wow, de 700 lei şi mi-am luat un aspirator din acela micuţ, robot, care, tot aşa, a avut o reducere de 50%", spune un client.
Dacă pe internet a fost buluc, în magazine a cam bătut vântul. Certificatul verde i-a ţinut pe unii clienţi la distanţă de centrele comerciale.
Produse reduse şi cu 70%
Răzvan Afenduli, reprezentant retailer: Traficul a scăzut în toate mall-urile. Am putea spune că undeva la 20-30% e un trafic mai mic.
"Sunt câteva produse reduse chiar 70% şi m-am folosit de asta şi, da, caut să fie cât mai ok ca preţ. Deocamdată cam vreo 3,4 produse, cam aşa", spune un client.
"Nişte bluze, tricouri, blugi, de încălţat. N-am avut timp să stau online. De aia am şi venit, ca să mă uit eu. Că nu sunt la fel mărimile, nu se potrivesc şi n-am timp să le dau retur".
"Am căutat nişte produse, însă nu a fost preţul pe care l-am aşteptat. Mi se pare că au crescut crescut iniţial, după care au crescut iar şi nu", spun clienţii.
Febra Black Friday a ajuns şi in pieţe.
Vânzătoare: Ia uitaţi ce am aici!Poftiţi, vă invit la Black Friday! Black Friday, ce-i mai frumos! La mere, este Black Friday non-stop.
Campania de Black Friday din acest an a fost atent supravegheată de autorităţi care au înfiinţat chiar un comandament special. Până acum 11 retaileri au fost amendaţi.
Mi-am dorit mereu să am locul ăla de muncă “ieșit din tipare”. Îmi plac oamenii și lucrurile palpitante, îmi place imprevizibilul și ineditul. Iar reporteria are din plin așa ceva. ...
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰
Stiri Sportive Citește și