Black Friday 2021. Casă, 3 maşini şi 19.000 litri de benzină şi motorină, vândute pe eMAG. Primele produse epuizate din ofertă
BLACK FRIDAY 2021. Comercianţii din România au trecut pe plus în ediţia din acest an pe Black Friday, după două ore de la debutul campaniei, totalul volumelor tranzacţionate fiind de aproape 132 de milioane de lei, cu 12,23% peste rezultatul din 2020, în acelaşi interval orar.
Conform datelor centralizate în timp real de procesatorul de plăţi PayU, numărul total al tranzacţiilor de Black Friday 2021 a ajuns la 191.887, în creştere cu 42,34% comparativ cu anul anterior, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a majorat la 684 de lei, iar în varianta cu rate se ridică la 1.064 de lei. De asemenea, în minutul de aur au fost procesate 3.563 de tranzacţii, iar numărul mediu al acestui tip de proceduri este de 386, relatează Agerpres.
Plata cu un singur click înregistra, la ora 9;05, o valoare în volum de 87,57 milioane de lei, în creştere cu 26,21% faţă de anul 2020, în timp ce totalul tranzacţiilor realizate în acelaşi mod era de 143.069, în creştere cu aproape 70%, de la an la an. În ceea ce priveşte volumele tranzacţionate cross-border, acestea însumează aproximativ 8 milioane de lei (+23,86%), pe un număr total de tranzacţii de 15.050 (+58,67%).
Topul produselor favorite comandate de Black Friday 2021
În topul ţărilor din care s-au realizat achiziţii în campania din România a Black Friday, în funcţie de banca emitentă, se află Marea Britanie, cu un număr al tranzacţiilor de de 8,712 (+58,15%), Ucraina (5.240 tranzacţii, +34,97%) şi SUA (380 tranzacţii, +2,54%). Pe lista produselor favorite comandate conduce segmentul IT&C - cu 142.959 de tranzacţii (+75,19%), urmat de eTal (41.727 tranzacţii, +21,95%) şi Îmbrăcăminte (3.814 tranzacţii, +2,01%).
- Un Black Friday mai sigur și mai corect. Clienții stau cu ochii pe oferte, inspectorii ANPC pândesc reducerile false
- Reacţia CEO-ului Altex, după ce magazinul a fost amendat de ANPC pentru oferte înşelătoare de Black Friday: "E...
- Black Friday 2021. Prima reacţie oficială Altex, după amenda primită de la ANPC: "A fost o eroare umană"
Campania de reduceri Black Friday are loc oficial în România, în acest an, pe 12 noiembrie. În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.
Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 - 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 - 28 octombrie de Kantar România.
Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei. Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.
11 site-uri cu promoţii speciale mincinoase, amendate
Comandamentul Special Black Friday, înfiinţat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a amendat cu 275.000 de lei un număr de 11 site-uri cu promoţii speciale, chiar în prima zi de activitate.
Astfel, comisarii de la protecţia Consumatorilor au constatat că se practicau vânzări cu preţ redus, în condiţiile în care preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea; lipsa indicării, pe site-ul societăţii, în mod clar şi neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.
Cei 11 operatori verificaţi sunt: Altex România SRL - www.mediagalaxy.ro, Flanco Retail SA - www.flanco.ro, FineStore Distribution SRL - magazin de băuturi alcoolice, Vivre Deco SA - www.vivre.ro, Studio Moderna SRL - www.top-shop.ro, Arsis Trading SRL - www.arsis.ro, Lc Waikiki Retail Ro SRL - www.lcv.ro, Elefant SRL - www.elefant.ro, Premium Store SRL - www.premiumstore.ro şi Pc Garage SRL - www.pcgarage.ro.
Recorduri matinale de Black Friday la eMAG: comenzi de 142 milioane de lei pentru 297.000 produse, 43% mai multe produse și cu 15% peste anul trecut în valoare
eMAG anunţă că a vândut 297.000 în 30 de minute de la start, în creștere cu 43% comparativ cu anul anterior, 283.000 vizitatori au fost pe platforma eMAG la startul Black Friday la ora 07:25, 125.000 de produse au fost comandate în primele 10 de minute.
În primele 10 minute de la start, clienții au comandat 148.000 de produse, într-un ritm de 246 produse pe secundă."Interesul la startul evenimentului a fost la cote maxime, iar clienții au pus în coș mai multe produse decât anul precedent în prima jumătate de oră, pentru că au găsit multe oferte avantajoase. Într-un context economic în care toate prețurile sunt în creștere, clienții au descoperit că de Black Friday își pot cumpăra produsele de care au nevoie sau care le plac la prețuri bune. Vedem o crestere mare pe categoriile televizoare, IT, produse pentru casă și îmbrăcăminte care este probabil generata de anticipata creștere a preturilor anunțată pentru anul viitor, " a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
„În primele 30 de minute comenzile de produse au crescut spectaculos, la 297.000 produse comandate după primele 30 de minute, în creștere cu 43% comparativ cu anul anterior. Clienții eMAG comandă în acest an din mult mai multe categorii, trendul principal la prima oră”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Primele produse epuizate din oferta eMAG de BLACK FRIDAY 2021:
- Masina de spalat rufe Samsung WW70T4540TE/LE, 7 kg, 1400 RPM, 800 de bucăți
- Televizor LG OLED 55A, 139 cm, Smart, 4K Ultra HD, OLED, 300 de bucăți
- Laptop ASUS X515MA cu procesor Intel®️ Celeron®️ N4020, 15.6", Full HD, 750 de bucăți
- Bormasina Bosch Professional 12 V, 2 acumulatori 2 Ah, 1300 de bucăți
- Ghete U.S. Polo Assn, 550 bucăți
- Cele mai multe comenzi la mia de locuitori au fost plasate din Ilfov, Dolj, Ialomița , Cluj și Sibiu.
Top produse comandate pe eMAG de BLACK FRIDAY 2021
- Produse pentru casă și îngrijirea casei – 22.000
- Beauty și îngrijire personală – 33.000
- Electrocasnice mici – 17.000
- Jucării – 9.000
- Produse de protecție și echipamente medicale – 3.000
- Televizoare și siteme audio – 11.000
- Smartphone-uri și smartwatch-uri – 15.000
- Fashion – 8.000
- Frigidere și mașini de spălat – 9.000
- Băuturi alcoolice și cafea - 35.000
Vânzări de produse speciale de Black Friday 2021 pe eMAG
- Automobile – 3 comenzi
- Aur și monede – 400g
- Ceasuri și bijuterii – 14 comenzi
- Servicii medicale – 130 de comenzi
- Servicii telefonice – 200 de comenzi
- Imobiliare – 6 cereri
- Pachete turistice – 100 nopți de cazare
- Carburant – 19.000 litri
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰