130.000 de pasageri Blue Air, afectaţi de zborurile anulate o lună. 13 milioane de euro au intrat în conturile societăţii
Aproape 130 de mii de pasageri Blue Air s-au trezit din nou cu zborurile anulate, după ce compania aeriană a anunţat că nu mai operează nicio cursă până pe 10 octombrie. Peste 13 milioane de euro au intrat în conturile societăţii. Pasagerii pot cere rambursarea contravalorii biletelor achiziționate, însă până acum compania a returnat foarte greu banii sau chiar deloc. Salvarea Blue Air ar putea veni de la doi investitori străini care negociează zilele acestea preluarea operatorului low cost.
De Redactia Observator la 14.09.2022, 20:01Românii afectaţi de situaţia de la Blue Air trebuie să se adreseze companiei, iar dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorilor, a declarat miercuri, pentru Agerpres, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, în cadrul unui interviu realizat la Strasbourg, apreciind că acest sistem a funcţionat "destul de bine".
Adina Vălean spune că efectele situaţiei de la Blue Air, deşi cauzate de o situaţie specială, nu sunt noi în Europa.
"Noi am văzut în cursul sezonului de vară întreruperi şi probleme cu întârzieri, anulări de zboruri, peste tot în Europa. Asta s-a datorat faptului că multe dintre companiile aeriene sau dintre companiile din sistemul aerian, inclusiv cele care operează la sol sau cele legate de aeroporturi, au avut dificultăţi în a-şi susţine serviciile din cauza lipsei de personal, în principal. Adică post-pandemie multe companii şi-au concediat angajaţii şi a fost mai dificil să îşi refacă efectivele. Dincolo de cauza pentru care s-a întâmplat cu Blue Air, situaţii legate de anulări de zboruri şi întârzieri au fost permanent în timpul sezonului", a afirmat Adina Vălean.
Înaltul oficial european a precizat că în cazul Blue Air "e o situaţie specială legată de partea financiară, de bonitatea companiei, este o altă discuţie". "Ce mă interesează pe mine, la nivel european, este ca pasagerii care au dreptul la rerutare, rambursare, sprijin, despăgubiri, să poată beneficia de aceste drepturi ale lor. (...) Sigur, se întâmplă, important este ca cei care au fost afectaţi de această situaţie să-şi poată primi drepturile, să fie rambursaţi. Ei trebuie să se adreseze companiei, dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorului. Din evaluarea noastră, ăsta este sistemul care a funcţionat destul de bine şi post întâmplările din pandemie. Deci asta îi încurajez şi pe cei care au fost afectaţi de situaţia de la Blue Air", a declarat comisarul european pentru transporturi.
- Românii au plătit indirect pentru criza Blue Air. Pierderi de peste 200 de milioane de lei şi la "colacul de...
- Wizz Air a anulat patru zboruri din Cluj-Napoca. Compania susține că păsările au lovit motorul unui avion
- Blue Air are conturile deblocate, dar tot nu poate relua zborurile. 200.000 de români ar putea fi afectaţi într-o...
Zbouri anulate pentru 130.000 de pasageri
Ea a precizat că "noi nu avem posibilitatea să evaluăm bonitatea companiei, asta o face autoritatea care o licenţiază la nivel naţional şi cred că se aşteaptă, probabil, planul de restructurare. Sper ca lucrurile să meargă bine, pentru că ar fi păcat, e o companie care a deservit România şi călătorii din România în condiţii foarte bune de-a lungul timpului şi ar fi păcat ca problemele ei să fie ireversibile".
Nu în ultimul rând, Adina Vălean a spus că autorităţile din România, guvernul, s-au implicat aproape imediat în a căuta soluţii pentru repatriere, ''nu pot decât să apreciez acest lucru".
Peste 50 de turişti români afectaţi de situaţia de la Blue Air sunt încă în Cipru şi au cerut ajutorul consulatului României, însă ei trebuie să se descurce singuri, pentru că statul nu este dator să-i ajute într-o chestiune privată, a afirmat, miercuri, Dan Mihalache, ambasadorul României în Cipru.
El a participat la Forumul de Afaceri România-Cipru, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi Asociaţia de Business Cipru-România, şi a fost întrebat de jurnalişti cum a gestionat situaţia în care turiştii aflaţi în Cipru au cerut ajutorul ambasadei în scandalul Blue Air.