Avea o poliţă RCA de 1.825 de lei şi a provocat un accident uşor. Câţi bani i-au cerut pentru reînnoirea asigurării pe 12 luni
Pe zi ce trece RCA-ul e tot mai scump. O confirmă şoferii care sunt nevoiţi să scoată sute bune de lei în plus, atunci când îşi fac asigurarea obligatorie, dar şi Autoritatea de Supraveghere Financiară. Şi în timp ce preţurile cresc, piaţa asigurărilor devine tot mai instabilă. Mai multe voci anunţă acum falimentul unui mare jucător din domeniul RCA.
De Mădălina Chiţac la 10.03.2023, 14:58- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
"Am o poliţă RCA pe 12 luni emisă. Fără decontare directă. Clasă de bonus 7. Şi valoarea poliţei a fost 1.825 de lei". Vlad a provocat un accident auto uşor, aşa că se aştepta ca următoarea poliţă RCA să fie mai scumpă. Cu 15%, aşa cum prevede legea.
Vlad Ardeleanu, şofer: Am făcut o ofertă, o recalculare pentru poliţa RCA. S-a modificat clasa de la bonus 7 la bonus 5 şi am văzut că poliţa a crescut undeva la 2,600 de lei, cea mai bună ofertă.
Adică aproape 50%. Scumpirile sunt confirmate de tarifele de referinţă ale Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Asigurare RCA. Șoferii între 50 și 60 de ani vor plăti cel mai puțin
- Tarifele de referinţă RCA: creşteri cu peste 20% pentru unele categorii. Lista integrală a noilor preţuri
- Noile tarife de referinţă RCA. Şoferii până în 30 de ani, cei mai afectaţi: taxaţi cu peste 600 de lei în plus
- Cod Rutier 2023. Modificarea importantă care a intrat recent în vigoare. Ce trebuie să ştie şoferii
Mădălina Chiţac, reporter Observator: Noile tarife publicate de ASF sunt chiar şi cu 40% mai mari în cazul unor şoferi. Cel mai mult vor plăti şoferii tineri, fără experienţă şi care conduc o maşină puternică. La polul opus, vor da un preţ mai bun şoferii care au vârsta între 50 şi 60 de ani şi care se află într-o categorie de bonus ridicată.
Dorel Duţă, preşedinte UNSICAR: Au fost mai multe accidente şi costul cu reparaţiile a fost mai mare. Pentru că şi acela a fost influenţat de inflaţie.
Un alt factor important este concurenţa redusă de pe piaţa asigurărilor auto.
Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF: Vreau să atrag atenţia tuturor companiilor de asigurări să nu speculeze piaţa. Să nu impună tarife exagerate la RCA în detrimentul protecţiei consumatorilor.
Doar 7 companii mai oferă poliţe RCA, iar una dintre ele ar putea dispărea în curând
Marcel Ciolacu, preşedintele PSD: Este posibil să fie un faliment anunţat. Sunt ferm convins că Guvernul României va interveni, cum a mai făcut acest lucru o dată.
Liderul pieţei, cu o cotă de piaţă de aproape 30%, susţine că nu are probleme.
Valentin Jurcuţ, reprezentant companie asigurare: Compania noastră este extrem de solidă financiar. Alte comentarii sunt de prisos.
Trei mari companii de asigurare au intrat în ultimii ani în faliment.
Dorel Duţă, preşedinte UNSICAR: Reţeta a fost aceeaşi. tarife nesustenabile. În dorinţa de a cumula cât mai mulţi bani am avut un preţ mic. 7Nu ştiu dacă piaţa ar mai fi pregătită. Deja e prea mult.
Un nou faliment ar provoca o nouă explozie a tarifelor RCA şi alte creşteri de preţuri, la produse sau servicii.
Dan Scărlătescu, reprezentant service auto: Va afecta întregul sector economic, ţinând cont că persoanele juridice, şi ne referim la distribuitorii de marfă, transportul de persoane, vor trebui să ia în calcul şi aceste creşteri de poliţe RCA.
Valentin Jurcuţ, reprezentant companie asigurare: "Aşa cum le spune şi numele, sunt tarife de referinţă şi nu se întrevede în următoarele luni absolut niciun fel de modificare a tarifelor. Fiecare companie de asigurări are propriile criterii. Zona georgrafică, aşa cum o numim noi, este un criteriu de luat in calcul. Dar sunt nenumărate criterii. După cum se ştie, mai este capacitatea cilindrică şi vârsta."
Doar în ultimul trimestru al anului trecut, primele trei companii de pe piaţa RCA au strâns, împreună, o jumătate de miliard de euro de la şoferii români.