Judeţele care se vor dezvolta puternic. Proiectul de infrastructură care va transforma estul României
Proiectul Aeroportului Internațional Galați-Brăila a primit acordul ROMATSA privind delimitarea spaţiului aerian. Aeroportul inclus în Master Planul General de Transport mai are nevoie de câteva studii pentru a putea fi organizată licitația pentru desemnarea constructorului, informează Mediafax.
De Redactia Observator la 27.04.2024, 10:55Specialiștii au stabilit că aeroportul din județul Galați va avea o suprafață de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiții publice de aproximativ 115 hectare. „Am reușit, după multe luni de negocieri și multe drumuri la București, să trecem de o etapă foarte importantă, și anume obținerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunțat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea.
Aeroportul Internațional Galați-Brăila este prevăzut cu un terminal de pasageri și un terminal cargo
Autoritățile au mai anunțat că aeroportul va prelua din identitatea orașului, prin amenajarea unei zone de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării din Galați. Aeroportul va fi construit după un concept ecologic, cu multă vegetație pe fațade și la interior, și cu tehnologii de ultimă generație, pentru un consum redus și emisii poluante cât mai scăzute. Totodată, va fi singurul aeroport din România cu un spațiu expozițional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziții și vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale.
Conform proiectului, Aeroportul Internațional Galați-Brăila este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafață desfășurată de 28.500 de mp, și un terminal cargo, cu o suprafață de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficiență maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porți de îmbarcare. Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța.
- Tun de jumătate de milion de euro, dat de un funcţionar din Brăila. Schema prin care ar fi fraudat fonduri UE
- Ce amendă a primit un angajator din Buzău care nu şi-a plătit angajaţii la timp. Salariile au intrat cu o lună...
- Un spital din România va putea trata cancerul cu ajutorul AI. Softul face în 30 de minute munca de câteva ore a...
„Practic, pe această pistă vor putea decola și ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanțare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitația pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Județean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiții, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a precizat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
Specialiștii au inclus în proiect numeroase echipamente, sisteme și instalații precum panouri fotovoltaice, instalații inteligente de iluminat, stații de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere și analiză video pe bază de inteligență artificială (detecția bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greșit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezență umană sau vehicul), echipament de ultimă generație de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porți automate de verificare a cărților de îmbarcare și sistem de automatizare a zonei tehnice”.