România și Republica Moldova, legate de 4 poduri noi peste Prut. Contracte de 4,4 milioane de lei, fără TVA
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat vineri semnarea contractelor pentru proiectarea a patru noi poduri peste râul Prut, în cadrul unui eveniment desfășurat la Chișinău, în prezența oficialilor români și moldoveni.
De Redactia Observator la 07.02.2025, 15:25"Am semnat astăzi la Chișinău (Republica Moldova) contractele pentru proiectarea a încă 4 poduri noi peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA)”, a declarat Cristian Pistol.
Podurile care vor fi proiectate
- Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova)
- Pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova)
- Pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova)
- Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova)
Contractele pentru Studiile de Fezabilitate au fost încheiate între CNAIR și compania LIKE CONSULTING SRL, fiecare având o valoare de 1,1 milioane de lei (fără TVA) și o durată de 12 luni. Finanțarea este asigurată prin Bugetul de Stat al României, relatează Mediafax.
Cristian Pistol a precizat că aceste poduri vor contribui la îmbunătățirea conectivității dintre România și Republica Moldova, facilitând transportul rutier și apropierea economică a celor două state. "Cele 4 noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană”, a explicat șeful CNAIR.
De asemenea, anul acesta va fi lansată licitația pentru proiectarea și execuția unui nou pod peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), mai precizează Pistol. În paralel, este în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni, care va lega județul Iași de Raionul Ungheni din Republica Moldova. Proiectul trebuie finalizat cel târziu până la sfârșitul anului 2026.