Calea ferată Braşov - Simeria. În ce stadiu sunt lucrările pentru cele mai lungi tunele feroviare din România
Se fac primii paşi importanţi spre finalizarea viitoarei linie de cale ferată între Braşov şi Simeria. Şi sunt cei mai grei, pentru că înseamnă forarea prin munte. Două maşinării uriaşe de forare lucrează la finalizarea tunelurilor gemene.
De Claudiu Loghin la 27.09.2024, 15:05Lucrările sunt în plină desfăşurare, au început în prima parte a lunii martie în acest an. La momentul actual, la acest tunel dintre Racoş şi Ormeniş, aşa numita pereche de tuneluri, s-a avansat 400 de metri pe un fir şi, respectiv, 600 de metri pe celălalt fir.
Nu se poate merge în paralel pentru că există riscuri de surpare. Este o adevărată uzină de săpare în interiorul muntelui, cele două cârtiţe sunt practic două uzine, care folosesc o tehnologie avansată pentru ca săpătura să meargă rapid şi în siguranţă. Totul porneşte de la inelele de armare, 6 inele plus un element mai mic.
Săpătura este făcută cu un utilaj special, în condiţii de presiune extremă, după ce s-a avansat o lungime de inel practic utilajul instalează aceste secţiuni şi se sprijină pe capetele ultimelor inele instalate, pentru ca frontul de lucru să poată avansa rapid.