Criza mondială a semiconductorilor încetineşte producţia de maşini. Dacia Mioveni îşi întrerupe activitatea timp de 5 zile
Cine îşi comandă azi o maşină poate să aştepte chiar şi un an după ea. Toţi producătorii auto din lume sunt afectaţi de o criză a semiconductorilor, iar lipsa acestora a încetinit semnificativ producţia. Din acest motiv nu doar automobilele vor fi mai scumpe, ci şi electronicele şi electrocasnicele.
De Alexandra Andronie la 03.09.2021, 21:07- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Criza de microcipuri pune frână serioasă industriei auto. În funcţie de model şi de dotările maşinii, cumpărătorii trebuie să aştepte între 5 şi 15 luni.
Dealer auto: E undeva la 5-6 luni termenul de livrare. Şi e cam termenul cel mai mic posibil. E cazul fericit, să zic aşa. 8 luni. 15 luni.
Reporter: Serios? Se aşteaptă un an după o maşină?
Dealer auto: Astea sunt termenele comunicate în sistem.
- Cea mai mare criză mondială de semiconductori pune lacătul pe Uzina Dacia de la Mioveni pentru cinci zile
- Dacia a dezvăluit noul său model Jogger. Primul hibrid Dacia va fi asamblat la Mioveni. Prețul de pornire. VIDEO
- Au început lucrările pe tronsonul de autostradă dintre Piteşti şi Curtea de Argeş, care trebuie să fie gata...
Dacia Mioveni întrerupe activitatea
Deşi sunt clienţi care nu finalizează comanda când aud termenele de livare, cei mai mulţi merg înainte cu achiziţia pentru că nu au încotro. Indiferent de producătorul către care s-ar îndrepta, se vor confrunta cu aceeaşi situaţie.
Cristian Preoteasa - director vânzări auto: În momenntul în care discuţia e una transparentă, clientul ştie că maşina poate să îi vină în 6 luni, în 8 luni, atunci nu sunt probleme contractuale sau întârzieri. Noi numim întârzieri depăşirea termenului agreat cu clientul. Clientul îşi pune problema mobilităţii, iar noi încercăm să o rezolvăm, că aici e durerea cea mare.
Deficitul de componente electronice produse în Asia a început să se resimtă încă din luna februarie, dar acum pare că a ajuns la un apogeu. Astfel, Dacia a anunţat că fabrica de la Mioveni îşi va opri activitatea timp de 5 zile. Fiecare 24 de ore în care uzina stă închisă înseamnă o pierdere de aproximativ 1.400 de maşini.
"Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri", au anunţat reprezentanţii mărcii.
Afectată este şi fabrica Ford de la Craiova
Ana-Maria Timis - purtător de cuvânt Ford Romania: În acestă perioadă, secţia de producţie vehicule de la Ford Craiova va opera într-un singur schimb în loc de trei. Angajaţii care deservesc această secţie rămân la domiciliu, dar la dispoziţia companiei, beneficiind de o indemnizaţie în cuantum de 78% din salariul de bază.
TSMC, cel mai mare producător de cipuri pe bază de contact din lume, a anunţat că va creşte tarifele cu 20%. Majorarea va intra în vigoare cel târziu de la începutul anului 2022. Asta înseamnă că vom plăti mai mult nu doar pentru autovehicule, dar şi pentru alte produse electronice şi electrocasnice.