EXPERIMENT: în cât timp traversezi Bucureştiul cu maşina, bicicleta, metroul şi motocicleta
Un drum cu maşina a devenit un coşmar pentru orice bucureştean. Nu mai există ore la care poţi scăpa de traficul infernal, aşa că am făcut un experiment. Am traversat Capitala de la nord la sud cu autoturismul, bicicleta, metroul şi motocicleta şi rezultatele ne-au surprins. Un lucru este cert: maşina rămâne cea mai proastă variantă.
De Bogdan Dinu la 23.10.2024, 19:34Bucureştiul are mai multe viteze şi ne-am convins după ce l-am străbătut de la nord la sud cu diferite mijloace de transport. Pe acelaşi traseu, am făcut de la 25 de minute până la o oră şi jumătate la ora 8 dimineața, în mijlocul săptămânii.
EXPERIMENT: în cât timp traversezi Bucureştiul cu maşina, bicicleta, metroul şi motocicleta
În prima zi, am pornit de la Piața Sudului spre zona Pipera cu bicicleta şi maşina. Biciclisctul se strecoară rapid prin ambuteiajele din zona de sud. Cine a ales autoturismul se blochează rapid, în prima intersecție.
După câteva zeci de minute, sună telefonul. "Eu am ajuns la stația de metrou Pipera. Am făcut 46 de minute, cred. Îmi pare rău că mi-am lăsat cafeaua la voi în mașină", spune biciclistul.
Până ajungem noi cu maşina în Pipera, cafeaua va fi rece de mult. Ajungem în nordul Bucureștiului, la punctul de întâlnire, după aproape o oră și jumătate.
A doua zi, reluăm experimentul şi traversăm Capitala cu motocicleta și cu metroul. Cu motocicleta, nu faci mai mult de zece minute până în centru. Aproape în același timp cu metroul.
"Am făcut 27 de minute cu metroul de la Sudului până în Pipera și se pare că n-am fost singurul..."
"Aproximativ 25 de minute. 27! Cu două în plus față de cât estimam!"
În concluzie, motocicleta și metroul sunt cele mai eficiente în traficul sălbatic din oraş. Deşi pe bicicletă am scos un timp bun, sunt câteva dezavantaje evidente.
"Unu, traficul nu este deloc fluent. Și chiar dacă sunt segmente de benzi, piste, ele nu au continuitate. Doi la mână, e vorba de educația participanților la trafic. Și aici vorbim atât de bicicliști, cât și de șoferi", a declarat George Culda, Federația Bicicliștilor din România.
Iar cei care aleg maşina, practic îşi petrec o bună parte din viaţă în trafic.
"Bucureștiul este un oraș extrem de aglomerat și extrem de dens. Nu încăpem toți, pur și simplu! În București nu avem metrou peste tot. Pentru că nu au alternativă decentă în transportul public, se urcă frumos în mașină, chit că stau bară la bară foarte mult timp în trafic", a declarat Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură.
În Capitală, promisiunile de ''fluidizarea traficului'' rămân încă o poveste frumoasă.