"Ne rugăm la Doamne-Doamne". Un pod din Bacău pe care trec zeci de trenuri se sprijină în bârne de lemn putrezite. Localnicii se plâng de 2 ani la CFR
Pe calea ferată, pericolul pândeşte la tot pasul. Un pod CFR din Bacău, pe care trec zilnic zeci de trenuri, stă sprijinit în proptele din lemn putrezite. Localnicii spun că de doi ani încerarcă să atragă atenția autorităţilor pentru evitarea pericolului și prevenirea unei tragedii, dar până acum nimeni nu a intervenit.
De Clara Mihociu la 27.03.2023, 19:49Aşa arată podul de la intrarea în gara Târgu Ocna. Construcţia de piatră este sprijinită pe o parte de câteva bârne de lemn. Şi acestea însă au putrezit şi sunt şubrede. Localnicii se tem că oricând se poate întâmpla o tragedie. Oamenii spun că au sesizat în repetate rânduri CFR dar plângerile lor nu au avut ecou.
Localnică: Uite aşa, o să cadă trenul de pe el într-o bună zi. Cu călători, cu toate, cu toate. Până nu se întâmplă o catastrofă, nu face nimeni nimic. Ne rugăm la Doamne-Doamne.
Clara Mihociu, reporter Observator: Localnicii spun că de câţiva ani nu au mai fost schimbate nici măcar bârnele acestea, care ar trebui să susţină podul. Şi se vede asta. Se rup foarte uşor. Sunt putrezite, iar în interior sunt aproape goale. Au fost mâncare de carii.
Reprezentanţii companiei feroviare nu au comentat până acum situaţia
- Moment "istoric" pentru "Golden Gate-ul" românesc. Când ar putea fi gata podul peste Dunăre de la Brăila
- ''Rămâi acolo că te împuşc!'' Filmul incidentului halucinant în care un american şi-a sechestrat soţia şi a...
- Cum va arăta cel mai nou pod între Ucraina şi România. Se fac foraje experimentale la noul pod peste Tisa
Oamenii nu ştiu când vor începe reabilitările. De doi ani tot aşteaptă.
Localnic: Urmau să se facă nişte lucrări şi s-au pus nişte proptele şi gata lucrările.Măsurătorile s-au făcut, proiectul este, am înţeles, dar când încep lucrările.
Asta spun şi autorităţile locale, care ar fi dat toate avizele pentru începerea lucrărilor.
Cristian Ciubotaru, primar Târgu Ocna: Avizele chiar le-am verificat zilele acestea, sunt în termen şi de derularea programului, a proiectului şi a investiţiei vă pot da relaţii cei de la CFR.
Clara Mihociu, reporter Observator: Pe lângă trenurile de marfă, în fiecare zi peste acest pod trec chiar şi 14 trenuri de călători. Asta înseamnă sute de oameni care, fără să ştie, ăşi pun viaţ aîn pericol pentru că de deasupra, din tren, nu se vede faptul că podul este proptit în vâteva bucăţi de lemn.
Contactaţi de reporterii Observator, reprezentanţii companiei feroviare nu au comentat până acum situaţia. In ciuda imaginilor, reprezanţii CFR susţin că se circulă în siguranţă şi spun că reabilitarea s-a blocat din cauza unui aviz de mediu pe care încă îl aşteaptă de la Agenţia din Bacău.