Podul șubred peste râul Teleajen se poate prăbuşi oricând. Autorităţile ştiu din 2019, dar lasă camioanele de mare tonaj să-l traverseze
Un pod de mari dimensiuni, pe DN1A, din Prahova s-a transformat într-un pericol pentru toţi şoferii care trec prin zonă. Picioarele podului arată de parcă mai au puţin şi se prăbuşesc, iar zona de sprijin a grinzilor e ruginită şi legată cu sârmă. Deşi localnicii au sesizat autorităţile şi lucrările de consolidare ar fi trebuit să înceapă în 2019, nu s-a făcut nimic.
De Claudiu Loghin la 08.10.2021, 20:00Aşa arată podul de pe DN1 A care trece peste râul Telejean. O adevărată capcană pentru miile de şoferi care circulă zi de zi în zonă. Armătura exterioară a fost mâncată de rugină, iar picioarele podului sunt atât de degradate încât par la un pas de prăbuşire.
Sunt cel puţin patru ani de când localnicii din Blejoi atrag atenţia asupra stării jalnice a podului.
Claudiu Loghin, reporter Observator: ”Așa arată unul din cele șase picioare ale acestuia: tencuială exterioară căzută, stratul de armare distrus. Situația e cu atât mai gravă, cu cât pe deasupra trece tot traficul greu care nu mai are voie pe DN1”.
Camioanele de mare tonaj afectează structura de rezistență deja șubredă a podului
- Capcană pentru şoferii care circulă pe DN1A. Podul peste râul Teleajen, pe care trec sute de camioane, la un pas...
- Mastodonți aduși în Piața Victoriei. Zeci de TIR-iști protestează: cer eliminarea impozitării diurnelor și...
- Podul durerii: 15.000 de haitieni, blocaţi şi ameninţaţi cu deportarea de autorităţile americane: "Pentru unii...
Din cauza unor lucrări la Azuga, de aproape jumătate de an vehiculele de peste 7,5 tone nu mai au voie să circule pe DN1, pe Valea Prahovei. Au fost redirecţionate pe DN1 A, adică exact unde e podul.
Claudiu Loghin, reporter Observator: ”Nici parapetele metalice de pe piciorul podului nu sunt într-o stare mai bună. Şi sunt, poate, cea mai bună ilustrare a butadei conform căreia e păcat să pui șurub, unde poți lega cu sârmă”.
Claudiu Loghin, reporter Observator: ”Dumneavoastră vă simţiţi în siguranţă când treceţi pe aici?”
Șofer camion: ”Nu!”
Claudiu Loghin, reporter Observator: ”De ce?”
Șofer camion: ”Din cauza felului în care arată şi pe deasupra şi pe dedesubt”.
Șoferiță: ”Poate să cadă oricând. Te prinde şi pe sub pod poată să cadă pe maşini, pe oameni”.
Localnic: ”Podul asta a mai fost rupt de ape”.
Podul trebuia să intre în reparații în 2019
Podul are 56 de ani. Ultima oară a fost consolidat între 2007 şi 2009. E administrat de CNAIR, instituție care a obținut, în 2019, aviz de la Primăria Blejoi, pentru noi reparații la pod. Lucrările nu au început, însă, nici până azi.
Lucian Aldea, inspector Urbanism, Primăria Blejoi: ”Starea tehnică a podului în prezent pare a fi destul de precară. Rosturile de dilataţie ale acestuia sunt vizibil afectate, întreaga structură a acestuia a avut de suferit de-a lungul timpului din cauza traficului greu ce se desfăşoară zilnic, 24 din 24, pe DN1A”.
Observator a solicitat CNAIR un punct de vedere despre situația podului de pe DN1A. N-am primit niciun răspuns deocamdată.