Povestea podului prăbuşit din Neamţ s-ar putea repeta în Bucureşti, cu podul Barasab. Stă fără recepţie de 11 ani şi nu se pot face reparaţii
Podul Basarab din Capitală stă fără recepţie de 11 ani, adică de când l-a inaugurat primarul Sorin Oprescu. Pentru că nu i-a fost făcută recepţia, în tot acest timp, nu s-au putut executa reparaţii, aşa că structura este pe zi ce trece tot mai şubredă şi mai ruginită. Povestea seamănă izbitor cu cea a podului din Neamţ, care s-a prăbuşit cu două maşini pe el.
De Andreea Milea la 12.06.2022, 19:38"Început de Băsescu şi inaugurat de Oprescu" asta scrie pe plăcuţa montată pe unul dintre stâlpii podului. Recepţionat de nimeni. De 11 ani lipseşte plăcuţa cu primarul, oricare ar fi el, care să fi recepţionat lucrarea. De-a lungul timpului au fost două încercări de recepţionare a lucrărilor la podul Basarab, în 2015 şi 2018. În ambele cazuri, a fost nevoie de reparaţii pe care constructorul nu le-a făcut aşa că primarii de la acea vreme, Sorin Oprescu şi mai târziu Gabriela Firea, nu au semnat recepţiile.
Fără reparaţii, podul a început să ruginească, iar rosturile de dilataţie sunt degradate. De pe balustrade, se rup bucăţi. Primarul Nicuşor Dan spune că va încerca să facă recepţia, însă de reparaţii nu se mai poate ocupa constructorul. "Pentru că a trecut atâta timp, lucrările de reparaţii trebuie să le facem noi, nu se mai pune problema să beneficiem de garanţie", a declarat Nicuşor Dan. În weekend, podul Basarab nu este atât de aglomerat însă în cursul săptămânii pe aici trec 50.000 de maşini, zilnic. La orele de vârf sunt şi ambuteiaje aşa că în loc să se circule, mai mult se stă. Cel mai bine cunosc situaţia angajaţii STB, care trec zilnic pe sub pod.
Doar că rezistenţa unui pod nu ar trebui să fie o chestiune de noroc. Dacă prăbuşirea podului hobanat de la Neamţ nu a dus la tragedii, un pod din Capitală, circulat intens, ar putea fi o bombă cu ceas. Podul Basarab are o lungime de aproape 2 kilometri şi a costat municipalitatea 200 milioane de euro.