Ruta CFR care s-a redeschis după 19 ani. Durata călătoriei între Capitală şi sudul ţării se va reduce la 2 ore
Circulaţia pe noul Pod Feroviar din localitatea Grădiştea se va redeschide, după aproape 19 ani, potrivit site-ului Clubul Feroviar, începând cu 1 iunie. Pe relaţia Bucureşti Nord - Progresu - Giurgiu şi retur vor fi 14 curse pe zi.
De Redactia Observator la 31.05.2024, 11:42Potrivit sursei citate, operatorul naţional pune în circulaţie 7 perechi de trenuri cu automotoare Siemens Desiro pe ruta directă Bucureşti - Grădiştea - Giurgiu, şi retur, o călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord şi Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute, scrie Agerpres.
Astfel, prin restabilirea conexiunii feroviare directe între Bucureşti Nord şi Giurgiu, durata călătorie între Capitală şi sudul ţării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în staţiile de pe traseul Bucureşti Nord - Giurgiu", se menţionează în comunicat.
"Modernizarea căii ferate între staţiile Vidra şi Comana (12,02 km) a fost inclusă în Lotul I al programului de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti - Giurgiu, un prim lot care a avut ca obiectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru reconstrucţia podului peste râul Argeş, între staţiile Vidra şi Comana, un traseu în lungime de 12,02 km pe care suprastructura căii a fost înlocuită în totalitate, s-au construit 16 lucrări de artă - 4 poduri, 2 viaducte şi 10 podeţe -, 99 subtraversări şi structuri de trecere în aria naturală protejată Comana, precum şi două obiective civile noi, la standarde europene - Hm Comana şi PO Grădiştea", se menţionează în comunicat.
Podul Grădiştea, prăbuşit în 2005
- Transport mai ieftin de alegeri. Biletele de tren vor fi reduse şi cu 70% pentru cei care merg să voteze la...
- CFR Călători dă startul programului "Trenurile Soarelui 2024". Rutele pe care vor putea circula turiştii în...
- Accident feroviar în Buenos Aires. Zeci de răniţi, după ce două trenuri s-au ciocnit: "S-a auzit foarte tare"
Reprezentanţii CFR SA precizează că valoarea totală a contractului pentru Lotul I (proiectare şi execuţie), care a cuprins doar lucrările necesare pentru redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul Grădiştea, situat între Vidra şi Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, iar finanţarea a fost asigurată din fonduri nerambursabile.
"Podul Grădiştea, pod metalic tip grindă cu zăbrele cu calea jos şi cuvă de balast, în lungime de 1,36 km, inclusiv cele 2 viaducte care asigură accesul pe pod, este cea mai importantă lucrare de artă din cadrul acestui contract. A fost reconstruit peste râul Argeş la o înălţime de aproximativ 15 m şi este al doilea pod feroviar complet sudat din România (primul fiind construit pe Coridorul Rin-Dunăre, în zona localităţii Sighişoara, peste râul Târnava Mare). Însă, pentru montarea liniei de cale ferată pe podul de la Grădiştea, antreprenorul a utilizat sistemul slab track (sistem de cale ferată nebalastată), introdus pentru prima dată pe reţeaua feroviară din România", se mai precizează în comunicat.
Conform sursei citate, sistemul constă în montarea şinelor, prin intermediul celor 8 rânduri de puncte de prindere, direct pe o placă din beton armat prefabriat, un rând de puncte fiind format din două poziţii de prindere a şinei, similar cu o traversă pe o cale ferată balastată. De asemenea, pe toată lungimea podului au fost instalate aparate de compensare, care au rolul de a prelua forţa de dilatare/contracţie, în scopul prevenirii fenomenului de şerpuire a şinei.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA continuă investiţiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relaţia Bucureşti - Giurgiu Nord Frontieră cu Lotul 2 care cuprinde lucrările de modernizare a liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Progresu - Jilava - Giurgiu Nord Frontieră, fără intervalul Vidra - Comana (Lotul I), electrificarea în totalitate (inclusiv intervalul Vidra - Comana), o variantă nouă de traseu cu un viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia şi Frăţeşti, precum şi lucrări de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS, o investiţie în valoare estimată de 2,25 miliarde lei, lansată deja în licitaţie, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024.