Elon Musk, în război cu NYT. Miliardarul crede că ziarul face "propagandă neinteresantă" după ce publicația a anunțat că nu plătește pentru certificarea oficială
Contul oficial al cotidianului american The New York Times (NYT) nu mai avea marcajul auriu rezervat pe Twitter întreprinderilor, după ce Elon Musk l-a acuzat într-un tweet de "propagandă", în contextul în care rețeaua socială vrea ca acest simbol al certificării să fie plătit, relatează AFP. Însă marcajul era prezent duminică pe mai multe conturi oficiale ale paginilor asociate cotidianului. Contul oficial al ziarului are aproape 55 de milioane de abonaţi.
De Adrian Popovici la 03.04.2023, 12:21Dispariţia certificării de pe contul NYT are loc după două tweeturi ale proprietarului platformei, Elon Musk. Acesta a catalogat informaţiile publicate de ziar ca fiind o "propagandă neinteresantă" şi postările de actualitate ale ziariștilor cu "echivalentul pe Twitter a unei diarei ilizibile". De asemenea, dispariția certificării contului oficial al acestui cotidian american intervine la o zi după lansarea unui nou program de certificare a platformei, care va fi acordată numai persoanelor şi organismelor care plătesc pentru a o obţine.
Noile reguli de pe Twitter nu sunt pe placul NYT
Twitter vrea să condiționeze certificarea de o plată de opt dolari pe lună în cazul unei persoane, cu 11 dolari prin intermediul magazinului de aplicaţii al Apple şi cu până la 1.000 de dolari în cazul unei întreprinderi. Acest lucru nu înseamnă în mod concret dispariţia bifelor albastre sau aurii conturilor deja certificate începând de sâmbătă, iar noi conturi au ales abonamentul Twitter Blue.
- Veniturile Twitter, cu 40% mai mici în decembrie 2022. Musk speră că rețeaua socială va ajunge aproape de pragul...
- Elon Musk este din nou cel mai bogat om de pe planetă. A "furat" primul loc de la CEO-ul grupului LVMH, Bernard Arnault
- Tesla a concediat peste 30 de angajaţi, la o zi după ce aceştia au lansat o campanie pentru formarea unui sindicat
Un purtător de cuvânt al NYT a confirmat AFP că ziarul nu intenţionează, în continuare "să plătească pentru a-şi păstra certificarea conturilor oficiale" şi că nu va rambursa suma jurnaliştilor care vor să facă acest lucru pe cont propriu, în afara "cazurilor în care acest lucru rămâne esenţial activităţii" acestora. Pentru moment, nicio altă publicaţie americană sau străină şi nicio personalitate care a anunţat că nu va plăti pentru a-şi păstra certificarea contului - precum baschetbalistul LeBron James - nu rămas fără semnul albastru sau auriu.
Marcajul albastru de lângă numele profilului a devenit, de la apariţia sa, în 2009, unul dintre însemnele esențiale ale Twitter. El era dorit de către conturile care voiau să fie certificate, permiţând platformei să devină un forum sigur pentru staruri, politicieni, organizaţii şi jurnalişti. Elon Musk şi armata sa de fani îl consideră, din contră, marca unui sistem cu două viteze, care îi desparte pe cei pe care-i consideră "plebeii" Twitter de o elită privilegiată.
Potrivit unui dezvoltator de software, Travis Brown, specializat în urmărirea reţelelor de socializare, peste 60.000 de persoane sau entităţi au ales, duminică dimineaţa să plătească pentru a obţine sau pentru a-şi păstra certificarea. Însă, subliniază el, este vorba mai ales despre "conturi mici, dintre care foarte puţine erau certificate înainte".