Cât costă o vitrină de sărbătoare, împodobită de designeri. Restaurantele se schimbă la față înainte de Crăciun
Cofetăriile, restaurantele şi cafenelele se schimbă la faţă înainte de sărbători și se întrec în decoraţiuni. Pentru a face adevărate poveşti în vitrine, cei care dețin astfel de locuri angajează designeri pe bani grei. În străinătate, împodobirea vitrinelor e o industrie de milioane de euro.
De Iulia Pop la 16.12.2022, 12:16O cofetărie din Timișoara şi-a pus cea mai frumoasă şi dulce faţadă.
Veronica Gavrea, managerul cofetăriei: „Am început să călătoresc mai mult și îmi place să mă inspir din tot ce văd afară unde se acorda o importantă imensă exteriorului, îmi place ca oamenii când vin să zâmbească dinainte de a intra”.
Recent, s-a intors de la Londra unde a fost special să admire orașul și vitrinele înainte de Crăciun. Ideile adunate din toată lumea i le transmite designerului. Prețul unui decor special este de aproximativ 1500 de euro.
Cât costă o vitrină din cafenea amenajată de Crăciun
- Crăciun îmbelşugat în Bucovina. Cât costă patru nopți de poveste, în regim all inclusive: ''Gradul de ocupare...
- Coşmar la un târg de Crăciun din Londra. "Praştia de oameni" s-a stricat în timp ce mai mulţi oameni erau în aer
- Sezonul spargerilor de locuinţe. Trucuri ieftine şi eficiente ca să ţii hoţii la distanţă când eşti în...
O vitrină îmbracătă de sărbătoare spune o poveste, una atent gandită și cu un preț pe măsură. Designerii se întrec să le ofere clienților decoruri nemaivăzute. E până la urmă o strategie de marketing care te îmbie să intri, o rețetă care funcționează cu succes în străinătate.
Marius Lupu a fost timp de 12 ani make-up artist. În perioada Crăciunului, acesta înfrumuseţează magazinele.
Marius Lupu, designer: „În America e mama decorului. Am avut norocul de a călători și de a merge chiar de Crăciun, în America, am și decorat de acolo materiale, m-am inspirat foarte mult. Un cost, să zic, minim pentru o vitrină, pe 15 mp, pleacă de la 3-4000 de lei în sus”.
Alexandra a mers pe clasic. Deține un restaurant în centrul Timișoarei și s-a lăsat pe mâna unui pictor pentru o vitrină pregătită de Crăciun.
Alexandra Vălean, manager cafenea: „Avem un artist din Serbia cu care colaborăm în fiecare an, ne contactează, la început de decembrie”.
În Statele Unite, magazinele şi localurile sunt decorate încă din luna noiembrie. E o tradiţie păstrată cu sfinţenie încă din 1870 cu un scop: să atragă cât mai mulţi clienţi. Dacă la noi, începutul e mai timid, în străinătate vorbim deja de o industrie în care se învârt milioane de euro.