Românii redescoperă România! Agenţiile de turism lansează tot mai multe oferte inedite pentru descoperirea ţării
Agenţiile de turism se întrec în ultimul timp în oferte inedite pentru a descoperi România, tendinţă evidentă mai ales în acest sezon, când circuitele culturale organizate într-o manieră modernă, plimbările turistice cu trenul în Transilvania, tururile la crame şi podgorii sau pachetele pentru tot mai numeroasele concerte sau festivaluri din ţară devin tot mai cunoscute pentru turiştii români şi străini.
De Redactia Observator la 09.07.2017, 11:14Agenţiile de turism se întrec în ultimul timp în oferte inedite pentru a descoperi România, tendinţă evidentă mai ales în acest sezon, când circuitele culturale organizate într-o manieră modernă, plimbările turistice cu trenul în Transilvania, tururile la crame şi podgorii sau pachetele pentru tot mai numeroasele concerte sau festivaluri din ţară devin tot mai cunoscute pentru turiştii români şi străini.
Turoperatorii şi specialiştii în domeniu spun astfel de oferte indică faptul că, în ultimii ani, turiştii au recăpătat încrederea în România ca destinaţie de vacanţă şi pun evoluţia mai ales pe seama unei schimbări de generaţii active în materie de călătorii.
Circuitele culturale reprezintă, de altfel, principalul produs turistic pentru care vin turiştii străini în România, spun specialiştii consultaţi de News.ro.
Săptămâna aceasta, unul dintre principalii turoperatori specializaţi pe transport cu autocarul din România, a anunţat că va introduce circuite turistice dedicate României.
Primul este “Incursiune culturală în Transilvania” şi va avea loc în perioada 4-8 octombrie, iar traseul va include Cisnădie, Răşinari, Hunedoara, Deva, Ţebea, Oradea, Cluj Napoca, Turda, Alba Iulia şi Sibiu.
Printre obiectivele turistice vizitate se vor număra mănăstirea Cozia, biserica fortificată din Cisnădie, Castelul Corvinilor din Hunedoara, Cetatea Devei, cimitirul eroilor şi Gorunul lui Horea din Ţebea, centrul istoric al Oradei, aqua park-ul Nymphaea din Oradea, Catedrala Sf. Mihail din Cluj-Napoca, salina Turda, cetatea Alba Carolina din Alba Iulia şi centrul istoric al Sibiului.
Pentru acest circuit, tariful este de 690 de lei locul în cameră dublă şi include patru nopţi de cazare cu mic dejun la hoteluri de trei şi patru stele şi transport cu autocarul.
În prezent, românii încep să fie atraşi de circuitele culturale în Transilvania şi nordul Moldovei (Bucovina, Neamţ, Iaşi), de tururile cramelor şi podgoriilor, de tururi ale conacelor şi culelor din Oltenia sau de castelele din Transilvania.
De asemenea, Dunărea atrage din ce în ce mai mult, atât pe partea de turism cultural şi istoric, cât şi pe partea vitivinicolă, pescuit, drumeţii şi, timid, încep să-şi facă loc şi trenurile turistice sau minicroazierele pe Dunăre.
Un proiect inedit este Transilvania Train, primul concept de tren turistic din România, ce va avea loc între 31 august şi 3 septembrie, pe ruta Braşov – Saschiz - Sighişoara – Mediaş – Alba Iulia – Sebeş – Sibiu – Făgărăş.
Turiştii vor călători cu trenul, prin inima Transilvaniei, şi vor intra în atmosfera tradiţiilor şi experienţelor cu specific transilvănean, se vor bucura de degustări de vin sau prânzuri câmpeneşti în zone cu încărcătură culturală, până la workshop-uri de ţiglărie tradiţională, echitaţie sau chiar evenimente exclusiviste şi rare, cum ar fi concertul Filarmonicii din Sibiu, organizat în Piaţa Mică din Sibiu sau concertul de orgă la Biserica din Sebeş.
Reprezentanţii Transilvania Train remarcă o creştere a interesului pentru turismul cultural în ultimii ani, considerând chiar că România a devenit un pol regional de cultură.
Un alt segment turistic care se dezvoltă tot mai mult este turismul viticol, ce presupune vizite la crame şi degustări de vinuri, dar care se asociază tot mai mult - aşa cum se întâmplă în Italia sau Franţa - cu gastronomia.
Această nişă devine din ce in ce mai cunoscută şi solicitată, mai ales că mulţi proprietari de crame au investit în facilităţi pentru primirea turiştilor, care pot găsi cazare şi masă şi au acces la facilităţi de relaxare, pe lângă degustări şi vizite ghidate în crame.
Nişa turismului viticol este populară printre turiştii străini, obişnuiţi cu acest segment din alte ţări cu tradiţie în producţia de vin.
Sursă: news.ro