Sfaturi pentru recăpătarea motivației, după perioada izolării
După mult timp în care au lucrat de acasă, din faţa calculatorului, a venit momentul în care cei mai mulţi dintre români s-au întors la serviciu şi fizic.
De Redactia Observator la 13.07.2020, 15:03- Interacţiunea cu şefii şi colegii de echipă s-a mutat în online.
- Canapeaua din sufragerie a luat rapid locul biroului.
Din punct de vedere psihologic, izolarea a fost o perioadă stresantă, pentru că adaptarea la... singurătate nu este un proces usor. Dar la fel de grea este acum şi reacomodarea la birou. Specialiştii vin în întâmpinarea celor care şi-ar dori să lucreze în continuare de acasă dar şi a celor care se întorc în colectivitate cu o serie de sfaturi şi trucuri.
O perioadă stresantă care a venit la pachet cu temeri și neajunsuri. Aşa a părut la început auto izolarea, pentru unii dintre românii nevoiţi să lucreze de acasă.
Interacţiunea cu şefii şi colegii de echipă s-a mutat în online, iar canapeaua din sufragerie a luat rapid locul biroului din clădirile înalte şi impunătoare. Pentru unii, o bucurie, iar pentru alţii.. o corvoadă.
Cristina Andreea Stan, consilier dezvoltare personala: Pentru un extrovertit, dincolo de evitarea traficului şi de tot ce înseamnă mersul la birou, a fost un chin, pentru că au fost privaţi de toată această energie şi socializare din care îşi trăgeau seva. Pentru introvertiţi, într-adevăr, cu toată socializarea aferentă, ar putea fi mai grea un pic. Acum lucrez de acasă, nu mai pierd timp în trafic, e mult mai confortabil, mult mai bine pentru mine.
Dar reluarea activităţilor este acum importantă.
Cristina Andreea Stan, consilier dezvoltare personala: Aşa cum ne-am obişnuit acasă, ne vom reobişnui şi la birou, omul este fiinţă socială şi are nevoie de interacţiune cu ceilalţi
Nina Sofian, psiholog: Noi prin definiţie suntem fiinţe sociale şi comunicarea este una dintre nevoile de bază, conexiunile noastre neuronale şi creierul nostru funcţionează foarte bine când suntem conectaţi cu ceilalţi, într-adevăr, tehnologia ne ajută, dar nu este suficientă. Productivitatea noastră în muncă este mai dezvoltată când suntem în echipă
Foarte importantă este organizarea sarcinilor. Se poate face asta, spre exemplu, printr-un plan schiţat la începutul fiecărei săptămâni
Dorina Stamate, psiholog: E foarte important să ne stabilim nişte obiective, după ce le stabilim să spargem obiectivul mare în obiective mai mici. Să nu aşteptăm să treacă toată săptămâna pentru a obţine o gratificare
Şi mai există câteva trucuri: să ascultăm muzică, să facem mișcare 30 de minute și să ne pregătim momente de relaxare chiar și în timpul săptămânii.