Sfaturi pentru recăpătarea motivației, după perioada izolării
După mult timp în care au lucrat de acasă, din faţa calculatorului, a venit momentul în care cei mai mulţi dintre români s-au întors la serviciu şi fizic.
- Interacţiunea cu şefii şi colegii de echipă s-a mutat în online.
- Canapeaua din sufragerie a luat rapid locul biroului.
Din punct de vedere psihologic, izolarea a fost o perioadă stresantă, pentru că adaptarea la... singurătate nu este un proces usor. Dar la fel de grea este acum şi reacomodarea la birou. Specialiştii vin în întâmpinarea celor care şi-ar dori să lucreze în continuare de acasă dar şi a celor care se întorc în colectivitate cu o serie de sfaturi şi trucuri.
O perioadă stresantă care a venit la pachet cu temeri și neajunsuri. Aşa a părut la început auto izolarea, pentru unii dintre românii nevoiţi să lucreze de acasă.
Interacţiunea cu şefii şi colegii de echipă s-a mutat în online, iar canapeaua din sufragerie a luat rapid locul biroului din clădirile înalte şi impunătoare. Pentru unii, o bucurie, iar pentru alţii.. o corvoadă.
Cristina Andreea Stan, consilier dezvoltare personala: Pentru un extrovertit, dincolo de evitarea traficului şi de tot ce înseamnă mersul la birou, a fost un chin, pentru că au fost privaţi de toată această energie şi socializare din care îşi trăgeau seva. Pentru introvertiţi, într-adevăr, cu toată socializarea aferentă, ar putea fi mai grea un pic. Acum lucrez de acasă, nu mai pierd timp în trafic, e mult mai confortabil, mult mai bine pentru mine.
- 15 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- 15 februarie, Sfântul Apostol Onisim. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
- Evenimente în Bucureşti, în weekendul 15-16 februarie. Ce nu trebuie să ratezi
- Antrenează-ți creierul ca un campion: Cursurile Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, Sesiunea...
- 14 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
Dar reluarea activităţilor este acum importantă.
Cristina Andreea Stan, consilier dezvoltare personala: Aşa cum ne-am obişnuit acasă, ne vom reobişnui şi la birou, omul este fiinţă socială şi are nevoie de interacţiune cu ceilalţi
Nina Sofian, psiholog: Noi prin definiţie suntem fiinţe sociale şi comunicarea este una dintre nevoile de bază, conexiunile noastre neuronale şi creierul nostru funcţionează foarte bine când suntem conectaţi cu ceilalţi, într-adevăr, tehnologia ne ajută, dar nu este suficientă. Productivitatea noastră în muncă este mai dezvoltată când suntem în echipă
Foarte importantă este organizarea sarcinilor. Se poate face asta, spre exemplu, printr-un plan schiţat la începutul fiecărei săptămâni
Dorina Stamate, psiholog: E foarte important să ne stabilim nişte obiective, după ce le stabilim să spargem obiectivul mare în obiective mai mici. Să nu aşteptăm să treacă toată săptămâna pentru a obţine o gratificare
Şi mai există câteva trucuri: să ascultăm muzică, să facem mișcare 30 de minute și să ne pregătim momente de relaxare chiar și în timpul săptămânii.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰