Autostrada Soarelui, peticită de drumari cu arzătorul de porci
Continuăm seria reparaţiilor absurde de pe autostrăzi cu drumul spre mare. În prag de Crăciun, Autostrada Soarelui e peticită cu arzătorul de porci. Aşa încălzesc muncitorii bitumul cu care acoperă gropile. Dar "tehnologia" nu pare să dea rezultate.
Continuăm seria reparaţiilor absurde de pe autostrăzi cu drumul spre mare. În prag de Crăciun, Autostrada Soarelui e peticită cu arzătorul de porci. Aşa încălzesc muncitorii bitumul cu care acoperă gropile. Dar "tehnologia" nu pare să dea rezultate. Reporterii Observator au găsit lucrări recent finalizate din care asfaltul sare la propriu.
Pe Autostrada Soarelui sunt sute, poate chiar mii de plombe. Multe dintre ele turnate în ultima perioadă. Vă întrebaţi poate cât de mult vor rezista aceste lucrări. Ei bine, dacă folosesc doar o racletă de plastic, pot practic cu mare uşurinţă să găuresc această plombă. Şi... surpriză! La doar doi centimetri adâncime am găsit un strat de noroi.
Aşa arată gropile peticite de muncitori în urmă cu doar câteva zile. Cu fiecare maşină care trece peste ele, asfaltul dispare sub ochii noştri. În urmă, rămân alte cratere. Mai mari, mai adânci şi mai periculoase.
La câţiva kilometri distanţă, câţiva muncitori par să fi găsit soluţia. Încălzesc materialul cu... arzătorul de porci.
- Maşinile de epocă pe care doar colecţionarii cu averi impresionante şi le pot permite. "Operă de artă!"
- Radarele e-Sigur vânează șoferii vitezomani pe două autostrăzi și un drum național. Amenzile vor veni direct...
- Revoltă în Sectorul 4 pe taxa de 540 de lei impusă şoferilor. "Motocicleta e în curte, dar trebuie să plătesc"
- Toyota, cel mai mare producător auto din lume pentru al cincilea an. În 2024 a vândut 10,8 milioane de mașini
- Rabla 2025. Producătorii auto cer tichete de 8.500 de euro pentru electrice. Banii pentru diesel, eliminaţi
Cu arzătorul, lopata şi găleata de bitum, drumarii îşi încep treaba la o groapă de exact un metru lungime. Norocul şoferilor este că muncitorii chiar au chef de treabă şi, folosind sculelele pe care le au la dispoziţie, vor face ca în câteva zeci de minute, să nu mai rămână nici urmă de crater.
Nu ne miră hărnicia muncitorilor. Numai în ultimele patru zile, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost amendată cu peste 112 mii de lei pentru dezastrul de pe autostrăzi. Vestea pare să nu fi ajuns însă şi la vârful instituţiei.
Şi cu amenda în faţă, autorităţile tot nu se consideră vinovate pentru starea degradată a şoselelor. Potrivit lor, vremea schimbătoare din România găureşte asfaltul de la o zi la alta.
Florin Dascălu, directorul Direcţiei de Întreţinere a CNAIR: Au fost cicluri, treceri de la temeperaturi scăzute la pozitive repetate şi asta duce la oboseala asfaltului şi la apariţia acestor gropi. El este solicitat la oboseală şi se produc gropi... care se fac lucrări de întreţinere, nu-i nicio problemă.
Problema apare însă în bugetul şoferilor, care se plâng că sunt nevoiţi să îşi repare maşinile în fiecare lună.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰