Video Tarifele RCA au explodat, chiar şi pentru cei fără accidente. Cât costă acum asigurarea pe un an
Asigurările auto obligatorii devin tot mai scumpe. În unele cazuri, preţurile sunt duble faţă de anul trecut, cu toate că şoferii n-au provocat accidente rutiere. Majorările vin într-un moment în care piaţa RCA este tot mai instabilă. Compania cu cei mai mulţi asiguraţi a devenit şi cea mai amendată de către autorităţi, pe motiv că nu plăteşte la timp despăgubirile.
Tarifele RCA cresc de la lună la lună. Spre exemplu, un şofer din Bucureşti încadrat la clasa bonus malus B8, adică unul care nu a avut evenimente rutiere, plătea 1.064 de lei în februarie 2022. Acum a ajuns să plătească însă 1.925 de lei.
Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR: De când a dat faliment City, care mergea sub preţul de piaţă, preţul s-a dublat şi acum ajunge aproape de triplu.
Autorităţile ridică din umeri şi vin cu sfaturi care îi ajută prea puţin pe şoferi.
Valentin Ionescu, director ASF: Să încerce să caute oferte, să vadă mai multe oferte şi să încerce să negocieze comisioane. În funcţie de canalul de distribuţie, cei care cumpără rca pot avea un preţ final mai mic. Dacă este vândut online, conform datelor noastre, costurile sunt mai mici.
- Cât costă asigurarea de sănătate pe lună în 2023. Românii care nu sunt angajaţi îşi pot plăti singuri...
- Cum pot șoferii să evite scumpirea asigurării auto RCA și să păstreze clasa bonus malus, în caz de accident
- Şoferul unui BMW cu sirenă de poliţie, tras pe dreapta în Galaţi. Cât l-a costat ideea nefericită
Şi la service-uri sunt probleme. Patronii se plâng că îşi recuperează greu banii de la asigurători.
Daniel Scărlătescu, reprezentant service: Despăgubirile sunt undeva la 15% din costurile de reparaţie, asta însemnând că nu reuşim nici măcar să ne plătim taxele pe care le datorăm statului. Avem peste o mie de dosare, singura soluţie a fost să mergem să ne facem dreptate în instanţele de judecată.
La mai bine de un an de la falimentul City pe piaţa asigurărilor nu e linişte
Mădălina Chiţac, reporter Observator: În decembrie 2022, ASF a sancţionat din nou lierul pieţei rca din cauză că acesta a întârziat în a soluţiona dosarele pentru despăgubire şi în a face plăţile pentru clienţi. Valoarea sancţiunii se ridică la peste 300.000 de lei.
Valentin Ionescu, director ASF: Nu au respectat termenul de plată de 10 zile de la data acceptării ofertei. Nu au soluţionat cererea în termen de 30 de zile de la înaintarea acesteia şi nu au transmis o ofertă sau o notificare către persoana păgubită. Şi ultima încălcare - nu au achitat penalităţile, odată cu despăgubirea, acolo unde a fost cazul. În ultimii doi ani, Euroins este cea mai amendată societate.
Temeri că Euroins ar putea să fie aproape de faliment
Într-un răspuns exclusiv pentru Observator, liderul pieţei RCA spune că amenda ASF se referă doar la un număr de 72 de cazuri, dintr-un total de 160.000 de dosare soluţionate şi că întârzierile au apărut din cauza volumului mare de procesare.
Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR: Noi nu solicităm decât un singur lucru, ca autoritatea de supraveghere financiară să ne spună că acest Euroins este solvabil. Dacă nu, solicităm ca această societate de asigurări, pe cel puţin 6 luni, să intre sub administarea ASF. Euroins va intra în faliment. Pentru că n-are astăzi acel cont cu toţi banii pe daune materiale.
Euroins deţine, conform ASF, o cotă de piaţă de 31%. Urmează, în clasament, Groupama, care are 21% din contracte şi Allianz-Ţiriac, la care 2 şoferi din 10 şi-au făcut un RCA.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰