Toyota a depășit Volkswagen la numărul de mașini vândute, pentru al doilea an consecutiv
Compania japoneză Toyota a declarat vineri că vânzările sale de autovehicule au crescut cu 10,1% anul trecut, devenind cel mai mare producător de automobile din lume pentru al doilea an consecutiv și devansându-l și mai mult pe cel mai apropiat rival, compania germană Volkswagen, scrie Reuters.
Constructorul auto Toyota a declarat că vânzările au fost de 10,5 milioane de vehicule în 2021, inclusiv cele ale filialelor Daihatsu Motors și Hino Motors. Volkswagen a vândut în aceeași perioadă 8,9 milioane de mașini, cu 5% mai puține decât în 2020 și cele mai mici cifre de vânzări din ultimii 10 ani.
Constructorii auto au fost nevoiți să reducă producția din cauza penuriei de semiconductori din timpul pandemiei de coronavirus care a perturbat lanțurile de aprovizionare, stimulând concurența pentru componenta cheie în rândul producătorilor de dispozitive electronice de consum.
Cu toate acestea, compania japoneză a rezistat pandemiei mai bine decât majoritatea celorlalți producători auto, deoarece piața sa de origine, Japonia, și unele părți ale Asiei, au fost mai puțin afectate decât Europa.
Toyota, care va publica rezultatele celui de-al treilea trimestru pe 9 februarie, a declarat că este posibil să nu-și atingă obiectivul de producție de 9 milioane de vehicule în anul comercial care se încheie la 31 martie din cauza întreruperilor legate de COVID-19.
- Toyota întrece General Motors pentru prima dată în istorie, pe piaţa automobilelor din SUA. GM, afectată de...
- Vânzările de mașini second hand au explodat în 2021. Topul autoturismelor preferate de români
- Frână pentru "electrice". Cei mai mari producători de maşini din lume refuză să renunţe la motoarele pe...
Vânzările de mașini second hand au explodat în 2021
Românii preferă maşinile second-hand, deja înmatriculate în ţară. Anul trecut, peste 650.000 de autoturisme şi-au schimbat proprietarul, cu peste 100.000 mai multe faţă de 2020. În schimb, pentru al doilea an la rând, a scăzut atât numărul maşinilor noi, cât şi al importurilor second-hand.
Scăderea este mai accentuată la maşinile noi. În 2021 au fost cumpărate puţin peste 120.000 de autoturisme cu zero kilometri la bord, mai puţin decât în primul an al pandemiei. Faţă de 2019, vânzările de maşini noi sunt cu o treime mai mici.
Criza sanitară şi restricţiile de călătorie au redus şi importurile auto second-hand
După mulţi ani, numărul maşinilor aduse din Vestul Europei a scăzut sub pragul de 400.000. Însă ponderea second-hand a crescut la peste trei sferturi din piaţă, iar, dacă adunăm cifrele, vedem că doar în ultimii trei ani am adus în ţară peste 1,2 milioane de maşini folosite.
Interesant e şi topul autoturismelor noi. Dacă Dacia rămâne lider detaşat, podiumul este completat, în premieră, de două mărci asiatice. Cu creşteri anuale de aproape 40%, Hyundai şi Toyota au devansat brandurile preferate până acum de români: Skoda, Volkswagen, Renault sau Ford.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰