Antena Meniu Search
x

Călătoria cu trenul spre Aeroportul Otopeni se termină în mijlocul câmpului

România mai are 20 de luni să facă ce ni se promite de 20 de ani. Un tren care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Ar trebui să fie gata până la Campionatul European de Fotbal, când mii de suporteri vor ateriza în țara noastră.

În 20 de ani, nu s-a reușit realizarea unei căi ferate directe de la București la Aeroportul Otopeni Vezi și

România mai are 20 de luni să facă ce ni se promite de 20 de ani. Un tren care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Ar trebui să fie gata până la Campionatul European de Fotbal, când mii de suporteri vor ateriza în țara noastră. Până atunci, turiştii care ajung aici sunt transportaţi cu microbuze până în Halta Otopeni. Încheiem turul României cu trenul, pe o rută de numai câţiva kilometri, pe cât de scurtă, pe atât de complicată. E o călătorie care se termină… în câmp. 

Dacă două decenii de promisiuni n-ar fi trecut degeaba, ne-am fi aflat în trenul care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă. Dar suntem într-un accelerat spre Urziceni.

”Este strigător la cer”

În țara proiectelor pe hârtie, aceasta e singura soluție să ajungem pe calea ferată la aeroport. 

Pe acelaşi subiect

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

În acest tren, viteza medie nu depășește 60 de kilometri pe oră. De la câţiva angajaţi ai CFR aflăm şi motivul.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Calea ferată din Halta Aeroportul Otopeni

Strigător la cer este şi faptul că între gară şi aeroport nu sunt mai mult de 16 kilometri. Care se termină… în câmp. O haltă ca un monument al nepăsării ține loc de gară. 

50 de minute de la Gara de Nord la Otopeni

Mergem şi luăm microbuzul - soluția pe care a găsit-o CFR pentru a-i transporta pe pasageri din halta din mijlocul câmpului până la Aeroportul Henri Coandă - un drum de aproape trei kilometri. De aproape 20 de ani, niciun guvern nu a reuşit să construiască aici o porţiune de cale ferată. Pe bordul microbuzului, o carte ca o ironie ne amintește că speranța moare ultima.

Echipa noastră a ajuns şi la Aeroportul Otopeni, la 50 de minute - cu trenul, cu microbuzul - după plecarea din Gara de Nord.

Scenă de ansamblu a Aeroportului Otopeni

Drumul promisiunilor deșarte

Un metrou spre Otopeni nu vom avea prea curând. În România lui 2018, visăm încă la lucruri pe care alții le au de zeci de ani. Și care ni s-au promis de zeci de ori. De ani întregi, miniștrii de Transporturi se întrec în fantezii.  

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Tren în Halta Aeroportul Otopeni

România a rămas în urmă

Proiectul prevede reabilitarea şi construirea unei căi duble de transport. În total, 16 kilometri. Investiţie preconizată, 90 de milioane de euro. Ar trebui să fie gata până în 2020. Atunci, România găzduieşte meciuri ale Campionatului European de Fotbal. Una dintre cerinţele UEFA a fost ca suporterilor care aterizează la Otopeni să le fie asigurate mai multe căi de deplasare spre oraş.

Bucureştiul este una dintre puţinele capitale europene cu legături limitate între aeroport și centru. În Sofia, metroul îi preia direct din terminal pe pasageri. Ţări precum Germania, Spania sau Italia ne-au lăsat demult în urmă.

Din iarnă, omologul austriac al CFR a decis să lege Viena de Cluj, pe o distanţă de peste 770 de kilometri. Vagoane moderne vor opri şi în Oradea.

Tren în Gara de Nord văzut printr-un geam crăpat

Doar că aceleaşi şine îmbătrânite ale CFR vor face ca viteza parcursă în România să fie rușinos de mică, așa cum am arătat în campania Avem o țară frumoasă, cum ajungem la ea? Cum treci granița cu Ungaria, trenurile austriecilor accelerează până la 100 de kilometri pe oră, lăsând în urmă cu viteză România. O țară frumoasă… și atât!

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Campanii » Călătoria cu trenul spre Aeroportul Otopeni se termină în mijlocul câmpului