Antena Meniu Search
x

Video 1.000 km de autostradă, "performanţa" atinsă de România în 30 de ani. Ultimul segment, "un drum care nu duce nicăieri": în cât timp va putea fi parcurs

Moment istoric pentru infrastructura din România. Mâine vom atinge în sfarşit borna de 1.000 km de autostradă. Tipic românesc, ironic şi simbolic, ultimul tronson care se va inaugura... nu duce nicăieri. Un experiment Observator arată în cât timp vor putea parcurge şoferii noul segment.

Alex Prunean
de Alex Prunean

la 20.09.2023, 21:17

Vezi și

Se mătură drumul, se spală asfaltul şi se pun la punct ultimele detalii. Angajaţii firmei din Turcia pregătesc marea inaugurare, după trei ani de muncă. 

1.000 km de autostradă

"Lotul lung, sau mai bine spus lotul scurt de doar 13 kilometri face legătura între judeţele Sălaj şi Bihor. Are 7 pasaje şi 5 poduri, o bretea de întoarcere, iar primul lot din Autostrada Transilvania, inaugurat acum 14 ani, se poate lăuda cu o parcare de scurtă durată, în care şoferii se pot odihni şi pot merge la toaletă", spune Alex Prunean, reporter Observator.

Lucrările la acest tronson ar fi trebuit terminate în urmă cu 11 ani, dar americanii de la Bechtel au apucat doar sa defrişeze. Firma din Tucia care a preluat lucrarea a avut la dispoziţie 384 milioane lei şi 3 ani ca să termine. "Nu este un proiect complicat, dar condiţiile de mediu şi cele meteo au creat provocări. Este normal atunci când lucrezi", declară Yavuz Yonyem, project manager.

Pe acelaşi subiect

E o bucată mică, de mare însemnătate: Romania a ajuns la 1.000 km de drumuri de mare viteză.  

Experiment Observator: cât timp durează parcurgerea segmentului de drum

Profităm de faptul că putem circula pe aici înainte să fie deschisă în mod oficial şi vrem să vedem în cât timp străbatem scurta realizare de la un capăt la altul. Pornim cronometrul şi… pornim la drum. Cinci minute şi 30 de secunde.

"Se ajunge într-un final, după 30 şi ceva de ani, să atingem în sfârşit borna de 1.000 de km de autostradă şi drum express", spune Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. 

Doar că, în dulcele stil românesc ultimul segment... nu duce nicăieri. "Cei 13 kilometri finalizaţi acum nu sunt conectaţi de nicio altă bucată de autostradă, şi pentru a nu rămâne un lot muzeu a fost legat de drumul naţional cu o bretea provizorie. Provizoriu înseamnă cel puţin trei ani, pentru că la următorul tronson licitaţia pentru constructor tocmai a fost contestată, iar la cel dinspre Sălaj încă nici nu a avut loc", arată Alex Prunean, reporter Observator.

"Deci, este un drum care nu duce nicăieri. Se laudă cu 12 kilometri de autostradă?", comentează un român.

Constructorul care va câştiga următorul lot are misiunea de a finaliza şi al doilea cel mai mare viaduct din Europa, lung de aproape 2 kilometri peste lacul de acumulare Suplacu. Şi aici, după montarea pilonilor, şantierul a fost abandonat. Comparaţia cu ţările din jur nu ne face cinste. Bulgaria, o ţară de două ori mai mică, are 870 km de autostrăzi, iar Ungaria e departe, cu 1.500 de km. Azi, ministrul Transporturilor a semnat contractele pentru loturi din alte trei proiecte majore de infrastructură.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Stiri economice » 1.000 km de autostradă, "performanţa" atinsă de România în 30 de ani. Ultimul segment, "un drum care nu duce nicăieri": în cât timp va putea fi parcurs