3 lecții esențiale de management pe care nu o să le înveți niciodată la scoală
Când vine vorba de afaceri, nu există nicio școală sau universitate care să te învețe trucurile care te ajută să conduci un business de succes, fără să te lovești de obstacole.
Când vine vorba de afaceri, nu există nicio școală sau universitate care să te învețe trucurile care te ajută să conduci un business de succes, fără să te lovești de obstacole.
Mulți antreprenori ajung să învețe pe pielea lor ce greșeli să evite sau descoperă o rețetă a succesului și regretă că ideea nu le-a venit încă de la început. În aceste condiții, cel mai bun lucru pe care îl poate face un manager este să învețe din greșelile altora, să citească, să se documenteze și să fie în permanență la curent cu schimbările din domeniul în care activează, pentru a găsi mai ușor metode eficiente pentru a crește productivitatea și a-și maximiza profitul anual. Iată care sunt primele lucruri pe care ar trebui să le știe un antreprenor preocupat de bunul mers al afacerii sale:
Automatizarea înseamnă creșterea producției și a productivității
Tehnologia evolueză cu o viteză uimitoare și zilnic apar inovații cu care trebuie să fii la curent. Unele dintre ele pot fi folosite cu succes și în businessul tău, pentru a salva timp și efort, dar și pentru a economisi resurse. Gândește-te ce a însemnat pentru afacerile din domeniul de retail apariția acestor aparate performante, care le-au redus timpul petrecut cu inventarierea mărfurilor, când magazinele se închideau chiar și pentru câteva zile. Acum, întreg procesul durează doar câteva ore, iar pierderile sunt, evident, mult mai mici.
Un manager bun înțelege înaintea tuturor cum ar putea o inovație să îi propulseze afacerea, dar nu se teme nici să experimenteze, până când descopera formula câștigătoare. În plus, o aplicație, un aparat, un dispozitiv sau un utilaj are o durata lungă de viață și își amortizează rapid costurile, mai ales dacă te scutește de angajarea mai multor persoane.

Compania ta înseamnă mai mult decât produsele și serviciile pe care le oferă
Indiferent de industria în care activezi, produsele și serviciile pe care le vinzi sunt o mică parte din ce înseamnă, de fapt, compania ta pe piață. Oamenii îți cumpără produsele și pentru că și-au format o imagine bună despre companie, iar comportamentul consumatorului implică încredere atunci când o firmă îi arată că se preocupă de clienții ei, scrie Entrepreneur.com. De aceea, este vital să nu ignori niciodată feedbackul consumatorilor, ci, dimpotrivă, să te folosești de toate mijloacele pentru a le afla părerea și a descoperi cum ai putea să te îmbunătățești. Multe companii se bucură de o reputație bună nu neapărat pentru că produc bunuri de o calitate superioară sau pentru că oferă prețuri mici, ci și pentru că le dedică atenție clienților și îi fac să se simtă ascultați și luați în seamă.
Cu un produs sofisticat, de nișă, nu înseamnă neapărat că vei conduce un business performant
În goana dupa profituri rapide și ușoare, mulți antreprenori încearcă să vină cu o idee de produs foarte nișat, astfel încât să intre pe o piață de oligopol, cu puțini concurenți, sau pe una pe care să dețină chiar monopolul. Însă există numeroase businessuri care au eșuat preluând acest model, pentru că nu au reușit să își identifice corect publicului și să știe cine sunt acei oameni care ar fi dispuși să le cumpere produsele.
Dacă nu ești deja expert în domeniul în care vrei să te lansezi, cel mai bine este să ai o echipă de consultanți de încredere sau să alegi o piață mai competitivă, dar pe care vei merge la sigur, pentru că există și cerere.
Antreprenorii care vor să pună pe picioare un business trainic și de succes trebuie să țină cont de aceste sfaturi și să caute în permanență noi modalități de a se îmbunătăți și a rămâne relevanți în domeniul în care activează.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰