Antena Meniu Search
x

Curs valutar

4 sfaturi practice pentru antreprenorii care vor să comunice mai eficient

Capacitatea de a comunica atât în interiorul, cât și în afara organizației este o caracteristică cheie a antreprenorilor de succes.

de Redactia Observator

la 26.10.2018 , 12:01

Capacitatea de a comunica atât în interiorul, cât și în afara organizației este o caracteristică cheie a antreprenorilor de succes. Comunicarea eficientă întărește legăturile din interiorul companiei și oferă multe beneficii:

  • o rezolvare mai rapidă a problemelor
  • capacitatea de a prevedea potențiale probleme
  • productivitate sporită și un flux de lucru mai stabil
  • relații de afaceri mai puternice
  • rezultate financiare mai bune și atragerea investitorilor

Fiind un bun comunicator, mesajul tău este primit și te ajută să stabilești așteptări clare, îți inspiri echipa, se deschid oportunități noi și te poziționezi ca un lider puternic. Aceste patru sfaturi te ajută să-ți îmbunătățești competențele de comunicator:

Articolul continuă după reclamă
  1. Ascultă cu atenție

Cu toate că știm deja importanța acestui sfat, majoritatea dintre noi suntem restanți la acest capitol. Motivele variază, de cele mai multe ori ne lăsăm distrași de un monolog interior, formându-ne deja o părere despre ce vorbește interlocutorul nostru și nu mai avem timp să îl ascultăm. Știm deja ce vrea să zică.

Încearcă acest lucru: concentrează-te activ asupra persoanei care vorbește și redă un rezumat a ceea ce a spus pentru a te asigura că ai înțeles corect. Apoi continuă conversația în mod natural și oprește-te să verifici informația în punctele în care simți că nu înțelegi.

Abilitățile de ascultare te ajută să îți satisfaci mai bine clienții, să crești vânzările și să îți administrezi mai bine angajații sau furnizorii.

2.  Vorbește cu încredere despre valorile companiei

Marketingul și vânzările contribuie la comunicarea punctelor tari, mai ales a celor care care te diferențiază de competiție. Comunicarea valorilor este esențială pentru că te ajută să motivezi angajații în fiecare zi și să angajezi oamenii potriviți.

Un bun exemplu de comunicare constantă a modificărilor prin care a trecut compania sa este Cezar Rapotan, antreprenorul român care a înființat brandul Arabesque, din care s-a desprins recent divizia de retail, Mathaus.  

Ia-ți timp pentru a-ți contura punctele forte ale companiei de care ești mândru și împărtășește-le cu încredere în diferite contexte.

3. Înțelege limbajul non-verbal

Cu siguranță știi deja că importanța limbajului corpului este crucială. O postură dreaptă, zâmbetul și aplecarea spre interlocutor demonstrează interes și faptul că îl asculți activ.

Dar cât de utilă este abilitatea ta de a interpreta limbajul non-verbal al celorlalți? Se pare că este esențială.

Un studiu realizat de University of California, Los Angeles (UCLA) sugerează că până la 55% din comunicarea noastră este transmisă non-verbal.

Analizează la interlocutorul tău postura, expresiile și gesturile făcute în timpul conversației pentru a înțelege mai bine semnificația mesajelor lui și ceea ce gândește de fapt.

4. Feedback productiv

Gestionarea conflictelor este o trăsătură esențială în viața unui antreprenor. Washington Business Journal a raportat că managerii își petrec între 25 și 40% dintr-o zi rezolvând conflicte.

O componentă majoră a rezolvării cu succes a conflictelor este capacitatea ta de a a vedea potențialul de evoluție din orice problemă. Indiferent dacă ai de-a face cu un client nemulțumit  sau cu provocările de management, abilitatea de a comunica sub presiune este un punct cheie în antreprenoriat.

Feedbackul trebuie dat întotdeauna într-un mod natural, înclinat spre îmbunătățirea proceselor și a productivității și neapărat obiectiv.

Comunicarea este o abilitate foarte importantă pentru antreprenori. Pe lângă toate celelalte arii importante pentru succesul unei afaceri, precum marketingul, vânzările, contabilitatea și logistică este important  să ne concentrăm asupra acestei abilități vitale și să o dezvoltăm.

Sursa foto: Shutterstoc

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Credeţi că impozitul pe locuințe ar trebui recalculat anual în funcție de piața imobiliară?
Observator » Ştiri economice » 4 sfaturi practice pentru antreprenorii care vor să comunice mai eficient